قلعه نویی: مقابل پرسپولیس اول به دنبال گل نخوردن هستیم

سرمربی ذوب آهن درباره دیدار تیمش برابر پرسپولیس گفت: هدف اول ما گل نخوردن است و بعد به دنبال گلزنی هستیم.

قلعه نویی: مقابل پرسپولیس اول به دنبال گل نخوردن هستیمبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس اظهار کرد: بازی‌های پرسپولیس و ذوب آهن همیشه خوب بوده است. امسال مسئولیت تیم بر عهده من است اما در سال‌های گذشته و در بازی دوم، دیدار دو تیم ۳ بر ۳ شده است. امیدوارم بازی خوب باشد و مردم از دیدن بازی لذت ببرند. طبیعتا پرسپولیس یک وضعیت خوب و آرمانی دارد که این هم به خاطر برانکو و هواداران و ساختار خوب تیم است. ما هم ذوب‌آهن هستیم. هدف اول ما گل نخوردن است و بعد به دنبال گلزنی هستیم. اعتقادم این است که جای ما در جدول بالاتر از این‌ها است. ما بدشانس هستیم که توپ‌های‌مان گل نمی‌شود و کم شانس هستیم که توپ‌ها راحت وارد دروازه ما می‌شوند.

او با اشاره به تلاش برخی از تیم‌ها برای جذب بازیکنان ذوب‌آهن گفت: متاسفانه دو، سه ماه است که فهمیدیم با سه بازیکن ما صحبت شده و آنها تمرکز لازم را نداشتند. نمی‌گویم کم کاری شده چون بازیکنان ما با شخصیت هستند. این اتفاق باعث شده تمرکز لازم را نداشته باشند. فوتبال تمام می‌شود اما این رفتارها درست نیست. بعد از بازی با فولاد با بازیکنانم صحبت کردم که موضوع را گفتند.

او گفت: امیدوارم بازی خوبی شود و بتوانیم تمام قابلیت‌های خودمان را نشان دهیم و از قدرت تیم یعنی گلزنی استفاده کنیم. خوشحالم که دوست خوبم یعنی برانکو را می‌بینیم. او را دوست دارند.

او درباره تقابل با برانکو و جذابیت بازی‌های این دو مربی گفت: در بازی برگشت فصل قبل سه گل خوردیم اما خوب بازی کردیم. اعتقادم بازی هجومی است. در همان بازی بیرانوند موقعیت‌های خوبی را گرفت.

قلعه نویی با امتناع از تشریح تلاش تیم‌ها برای جذب بازیکنان تیمش گفت: موضوع را زیاد باز نکنیم چون دو هفته به نیم فصل باقی مانده است. بعد از بازی با فولاد با بازیکنان صحبت کردم که گفتند با آنها تماس گرفته‌اند.

او درباره تماس برخی از بازیکنان تراکتورسازی در ابتدای فصل برای پیوستن به ذوب آهن گفت: وقتی از تراکتورسازی جدا شدم، سه، چهار بازیکن از این تیم جدا شدند. گفتم تمام سال‌های حضورتان در تراکتورسازی یک طرف، امسال بمانید و برای تیمتان تاریخ ساز شوید. من هم بیانیه دادم و گفتم به خاطر شرایط تراکتورسازی از این تیم بازیکن نمی‌گیریم.

قلعه نویی درباره نتایج ضعیف تیمش در بازی‌های اخیر گفت: قبول دارم. شما فوتبال روز دنیا را ببیند. وقتی مسی را از بارسلونا بگیرید، یا نیمار را که از بارسلونا گرفتند، این تیم افت کرد. وقتی سه بازیکن تیم شرایط ایده‌آل نداشته باشند، تیم ضربه می‌خورد. فردا دو هدف را دنبال می‌کنیم و فکر می‌کنم با دستان پر تهران را ترک کنیم.

سرمربی ذوب آهن درباره انتقاد مربیان از تلاش سایر تیم‌ها برای گرفتن بازیکنان تیمی گفت: ما بعد از بازی با فولاد این موضوع را فهمیدیم. اگر باشگاه را در جریان می‌گذاشتند اشکال ندارد. شایعات وجود داشت اما ما توجه نمی‌کردیم. نیم فصل را برای این گذاشتند که تیم ها نقاط ضعف خود را برطرف کنند. ما هم بعد از بازی تیم‌مان را تقویت می‌کنیم. این کار راهی دارد. وقتی عالیشاه و نوراللهی می‌خواستند بیایند تراکتورسازی، همه موضوع را می‌دانستند.

قلعه نویی درباره مصاف تیمش با تیمی از هند در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا گفت: لیگ هند سرمایه گذاری عظیمی انجام داده و بازیکنان بزرگی به هند رفتند. ژاپن و قطر این کار را انجام دادند. هند پشتوانه جمعیتی هم دارد. رییس فدراسیون و دبیرکل از من حمایت نکرد. چطور بعد از دو سال می‌گویند حرف امیر قلعه نویی درست است. البته وظیفه من بود از ایران حمایت کنم. چون مردم بزرگی داریم و جزو امن‌ترین کشورهای دنیا هستیم. الان تاج مصاحبه کرده و گفته اگر این طور شود از لیگ قهرمانان آسیا کنار می‌رویم. 

او درباره این که جانشین خوبی برای وحید محمدزاده خواهند داشت، گفت: ما در بازی قبل هم بدون او بازی کردیم. وحید یک بازیکن چپ پای کلاسیک است. برنامه ریزی و سیاست ما این جای جدول نبود. وقتی به ایده‌آل‌ها نمی‌رسید ایرادهایی وجود دارد. باید آسیب شناسی کنیم و مشکلات را حل کنیم. ما به پنج بازیکن نیاز داریم. اگر می‌خواهیم حضور خوبی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم، نیاز به پنج بازیکن داریم که به افکار تاکتیکی ما بخورند.

قلعه نویی درباره تماس سپاهان با او برای نیم فصل دوم گفت: این شایعه را برای اولین این جا می‌شنوم. ذوب آهن و سپاهان به معنای واقعی باشگاه هستند. شاید از نظر فنی جایگاه خوبی نداشته باشیم اما از نظر آرامش خیلی خوب است. در آن سال‌ها هم در سپاهان شرایط خوبی داشتم. من از آقای طاهری و نیکفر تشکر می‌کنم که هفته گذشته طلب من را دادند.از من خواستند تخفیف بدهم. بخشی از قراردادم را هم صرف امور خیریه کردیم که آقای طاهری در جریان است. من با کرانچار دوست هستم و روز تولدم با من تماس گرفت و تبریک گفت. او انسان بزرگی است. سپاهان تیم و باشگاه خوبی است و هواداران خوبی دارد. با همه وجودم دوست دارم در ذوب آهن باشم و این تیم را به جایگاه خوبی برسانم.

او درباره تیم ملی و قرعه کشی جام جهانی گفت: تیم ملی خیلی خوب است. وقتی از روسیه پیش می‌افتیم و در دقایق پایانی گل مساوی را می‌خوریم نشان می‌دهد تیم ملی خوب است. یک بحث هم تعریف من از آقای ساکت است. من دو سال خوب را با او تجربه کردم. 

او در پایان گفت: امیدوارم یک قرعه خوب نصیب ایران شود و با این آمارهایی که داریم برای اولین بار به دور دوم جام جهانی صعود کنیم.

 انتهای پیام/

اظهارات قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار