دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم:

اجرایی شدن طرح پیام جهت کاهش آسیب های اجتماعی مواد مخدر

طرح «پیام» با تدبیر مسئولان وزارت علوم و ستاد مبارزه با مواد مخدر جهت کاهش آسیب های اجتماعی مواد مخدر اجرایی می شود.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛    ابوالفضل شریفی ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم صبح امروز در کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد که در پردیس فارابی دانشگاه تهران ویژه اساتید و نخبگان دانشگاهی برگزار شد، این مجموعه را یکی از بهترین دانشگاه‌های استان قم دانست و اظهار کرد: این دانشگاه هم از لحاظ علمی و هم ورود به مسائل اجتماعی سرآمد است که از این بابت به مسئولان و دانشجویان این دانشگاه باید تبریک گفته و از زحمات آنها برای تحقق این شرایط تقدیر کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نفوذ کلام اساتید دروس تخصصی بر دانشجویان بیشتر است، بیان و تبیین مسائل اجتماعی از زبان این اساتید برای دانشجویان را بسیار موثرتر خواند و اذعان کرد: نیاز فعلی جامعه است که تمامی اقشار سهم خود را برای کاهش آسیب‌ها با اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر ادا کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم اضافه کرد: برای انجام این مهم، دسترسی به دانش اعتیاد برای کاهش این آسیب اجتماعی حال حاضر کشور ضروری است و طرح «پیام» را با تدبیر مسئولان وزارت علوم و ستاد مبارزه با مواد مخدر در پردیس فارابی اجرایی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه برای مقابله با اعتیاد لازم است که دانشگاهیان ورود علمی به مساله داشته باشند گفت: شرایط برای حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر از پایان نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با بیش از 200 عنوان کلی فراهم شده است که امیدواریم اساتید به این موضوع نیز عنایت داشته و مسئولان اجرایی را برای تسریع در کاهش آسیب‌ها یاری کنند.
شریفی با تاکید بر اینکه باید فاصله بین دانشجو و اساتید کم شود تا از راه تعامل و گفت‌وگوی دانشجویان با اساتید به مسیر درست زندگی رهنمون شوند خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی نیز باید تشویق و ترغیب شوند تا به بحث آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای کاهش آن ورود کنند.
وی همچنین به بخشی از اقدامات استان در زمینه‌های فرهنگی پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی و مقابله با عرضه مواد مخدر اشاره کرد و گفت: برای ساخت شهری در شان کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) بسیج همگانی و اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر راهکار اساسی است.

انتهای پیام/ت

مبارزه با مواد مخدر باید به وظیفه‌ اجتماعی تمام اقشار جامعه تبدیل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار