تشکیل کمپین نگهبان آنتی بیوتیک در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای اولین بار کمپین نگهبان آنتی بیوتیک با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم شهروندان به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه آنتی بیوتیک‌ها در این دانشگاه تشکیل شده است.

تشکیل کمپین نگهبان آنتی بیوتیک در دانشگاه علوم پزشکی زاهدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: امسال وزارت بهداشت در هفته اطلاع رسانی آنتی بیوتیک‌ها برنامه‌هایی را برای مقاومت میکروبی در مقابل آنتی بیوتیک‌ها در نظر گرفته که با همکاری رسانه‌ها و تیم‌های سلامت و داوطلبان سلامت تلاش داریم مضرات مصرف زیاد آنتی بیوتیک‌ها را به مردم اطلاع رسانی کنیم.

وی ادامه داد: همه اقشار مردم، پزشکان و داروسازان می‌توانند با عضو شدن در این کمپین در مسیر مبارزه با مصرف بی رویه آنتی بیوتیک‌ها هم پیمان شوند و با کمتر کردن مصرف آنتی بیوتیک، در زمینه کاهش مقاومت میکروبی گام بردارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تقریبا ۹۰ سال از کشف آنتی بیوتیک‌ها برای درمان بیماری‌های عفونی می‌گذرد و کشف این دارو نویدبخش کنترل و درمان بسیاری از بیماری‌ها بود، اما از سال ۱۹۴۰ بحث مقاومت میکروب‌ها در مقابل آنتی بیوتیک‌ها آغاز شد و روز به روز در حال افزایش است که این یک تهدید بزرگ برای سلامت همه افراد جامعه محسوب می‌شود.

طباطبایی افزود: با توجه به اینکه مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها سبب مقاوم شدن بیماری‌ها در انسان و دام در مقابل این دارو شده، عمر آنتی بیوتیک‌ها در حال پایان یافتن است.

وی با تاکید بر خطر جدی مصرف این دارو‌ها اظهار داشت: همیشه قبل از مصرف آنتی بیوتیک‌ها باید با پزشک مشورت و بدون تجویز دکتر از مصرف این دارو پرهیز کرد.

وی آموزش پزشکان و دامپزشکان برای تجویز اصولی آنتی بیوتیک ها، اطلاع رسانی از مضرات مصرف آنتی بیوتیک‌ها به مردم و بررسی وضعیت میکروبی بیماری‌ها با توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی را از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از افزایش سطح مقاومت بیماری‌ها در مقابل آنتی بیوتیک برشمرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار