کاهش 15 درجه ای دمای هوا در اردبیل

دمای هوا در استان اردبیل 15 درجه کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،علی دولتی‌مهر مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که در روزهای آینده سامانه ناپایدار جوی وارد استان شده و سبب ناپایداری‌هایی در استان می‌شود که همراه با افت محسوس دما و بارش برف و باران خواهد بود.

وی گفت: با ورود این سامانه از بعد از ظهر چهارشنبه آسمان شهرستان‌های بیله‌سوار و مناطقی از شهرستان‌های گرمی و مشگین‌شهر به تدریج ابری و همراه با بارش باران همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از تغییر تدریجی جهت بادها از سمت جنوبی به شمالی از عصر چهارشنبه خبر داد و افزود: بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان نیز از اواخر روز چهارشنبه آغاز شده و این بارش‌ها تا اوایل صبح روز جمعه ادامه خواهد داشت.

دولتی‌مهر تصریح کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که حجم بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان و نیز در ارتفاعات به 15 تا 20 سانتیمتر، در مناطق کوهستانی 10 تا 15 سانتیمتر و در مناطق شهری به دو تا 6 سانتیمتر برسد.

وی از کاهش دمای هوا در روزهای پنجشنبه تا صبح روز جمعه به میزان 12 تا 15 ساتیمتر نسبت به امروز خبر داد و افزود: با توجه به کاهش محسوس دما یخبندان گسترده در مناطق مرکزی و جنوبی استان در جمعه شب و صبح شنبه رخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: به دلیل لعزندگی ناشی از بارش برف و کاهش دید بر اثر مه در جاده‌های برون‌شهری اختلال در تردد وسائل نقلیه دور از انتظار نبوده و نیز احتمال خسارت از سرمای شدید و یخبندان به انبارها، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، مراکز پرورش ماهی و کندوهای زنبور عسل وجود دارد.

دولتی‌مهر از احتمال یخ‌زدگی رادیاتور وسائط نقلیه، ماشین‌آلات کشاورزی و لوله‌های آب در معرض هوا خبر داد و گفت: این سامانه از قبل از ظهر روز جمعه از استان خارج می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

بارش 20 سانتی متری برف در ارتفاعات استان اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.