سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت؛

ارسال آئین‌نامه اجباری شدن آزمایش‌های غربالگری ژنتیک به هیئت دولت/ آمار معتادان متجاهر در کشور به ۱۶ هزار نفر رسید

مهم ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت را با یک کلیک مشاهده کنید.

27درصد زنان تهرانی در معرض خشونت قرار دارند/ضعف اخلاق اجتماعی، چالشی جدی برای جامعه امروز/آمار معتادان متجاهر در کشور به ۱۶ هزار نفر رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به تشریح آن می پردازیم. 

ارسال آئین‌نامه اجباری شدن آزمایش‌های غربالگری ژنتیک به هیئت دولت

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: سالیانه بیش از ۳۰ هزار معلول در کشور متولد می‌شوند و این موضوع از جنبه‌های مختلف از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور برای جامعه هدف مددجویان خود، شرایط انجام آزمایش‌های غربالگری را به صورت رایگان مهیا کرده است، افزود: سازمان بهزیستی کشور برای خانواده‌هایی که دو فرزند اول آن‌ها معلول هستند، در صورت نداشتن توان مالی جهت انجام آزمایش‌های غربالگری ژنتیک، برای بارداری سوم آن‌ها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

«پنجره رفاهی» ربیعی برای مددجویان بهزیستی

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: «پنجره رفاهی» به عنوان پنجره‌ای واحد، قرار است که همپوشانی‌های مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: نمی توانیم بگوییم که همه مددجویان پس از ورود به چرخه حمایتی نهادهای خدماتی و حمایتی می‌توانند تا ابد در این چرخه باقی بمانند و از گستره مددجویان خارج نشوند.

27درصد زنان تهرانی در معرض خشونت قرار دارند

فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۷ درصد زنان تهرانی در مناطق ۲۲ گانه پایتخت در معرض انواع خشونت قرار دارند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در کشور مطالعاتی برای راه‌اندازی و استقرار یک سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی پنهان، همچون آسیب خشونت در حال انجام است. این مطالعات و تحقیقات در حال حاضر به صورت پایلوت، بر روی هزار شهروند به شکل تصادفی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در حال انجام است و در بررسی فعلی از هر منطقه پایتخت، ۳ محله انتخاب و‌ تحقیقات مرتبط با آن از چندی پیش آغاز شده است.

ضعف اخلاق اجتماعی، چالشی جدی برای جامعه امروز

سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور گفت: بزرگتر شدن کمیته امداد و بهزیستی، نشانه کاهش مسئولیت اجتماعی و ضعف اخلاق مداری در سطح کشور است.

وی اظهار کرد: بزرگتر شدن کمیته امداد و بهزیستی، نشانه کاهش مسئولیت اجتماعی و ضعف اخلاق مداری در سطح کشور است و نبود مدارا، ترویج خشونت، نداشتن مهارت کنترل خشم در برخورد با اعضای خانواده و همچنین اختصاص جایگاه دوم به آمار پرونده‌های قضایی کشور، نماد ضعف اخلاق در جامعه امروز است و این موارد نشانه‌های خوبی به حساب نمی‌آیند.

آمار معتادان متجاهر در کشور به ۱۶ هزار نفر رسید

فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۱۶ مرکز نگهداری از معتادان متجاهر در ۱۶ استان کشور با مدیریت و نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، مجموع معتادان متجاهر در کشور ۱۶ هزار نفر است و با توجه به سرد شدن هوا برای استقرار آن‌ها در مراکز ماده ۱۶ مشکلی به لحاظ ظرفیت و بودجه مورد نیاز نگهداری این افراد وجود ندارد.

  انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار