براتی سده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمار معتادان متجاهر در کشور به ۱۶ هزار نفر رسید/ مراکز ماده ۱۶ زیر ذره‌بین سازمان بهزیستی

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۱۶ مرکز نگهداری از معتادان متجاهر در ۱۶ استان کشور با مدیریت و نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

آمار معتادان متجاهر در کشور به ۱۶ هزار نفر رسید/ مراکز ماده ۱۶ زیر ذره‌بین سازمان بهزیستیفرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ مرکز نگهداری از معتادان متجاهر در ۱۶ استان کشور مشغول به فعالیت هستند و عملکرد آن‌ها توسط سازمان بهزیستی کشور تحت بررسی است.

براتی سده تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، مجموع معتادان متجاهر در کشور ۱۶ هزار نفر است و با توجه به سرد شدن هوا برای استقرار آن‌ها در مراکز ماده ۱۶ مشکلی به لحاظ ظرفیت و بودجه مورد نیاز نگهداری این افراد وجود ندارد.

 وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر، به عنوان تامین کننده بودجه فعالیت مراکز ماده ۱۶ و سازمان بهزیستی کشور به عنوان عامل اصلی اجرا و مدیریت در مراکز فوق نقش آفرینی می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در حال حاضر همه مراکز ماده ۱۶ تحویل بهزیستی شده‌اند و اداره و نظارت بر این مراکز با سازمان بهزیستی کشور است و این سازمان بر ارتقای کیفیت و افزایش نظارت بر عملکرد مراکز در استان های مختلف کشور، تاکید دارد.

براتی سده خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور به همان میزانی که ستاد مبارزه با مواد مخدر برای مراکز ماده ۱۶ اعتبار در نظر بگیرد، در این مراکز فعالیت خود را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: آخرین آمار معتادان متجاهر شهر تهران میان ۳ تا ۵ هزار نفر متغیر است و تاکنون هر معتاد متجاهری که در طرح‌های ساماندهی به مراکز ماده منتقل شده‌ است، پذیرش شده و در این مراکز نگهداری می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس قانون هر یک از معتادان متجاهر، باید حداقل مدت ۳ ماه را در مراکز ماده ۱۶ سپری کنند و اگر تشخیص مسئولان این مراکز افزایش مدت زمان این دوره باشد، برخی از معتادان متجاهر برای مدت بیشتری در مراکز فوق نگهداری خواهند شد.

براتی سده تاکید کرد: از زمان تحویل شدن مراکز ماده ۱۶ به سازمان بهزیستی، عملکرد این مراکز بهتر شده و نسبت به گذشته با تغییرات بسیاری در نحوه مدیریت و عملکرد همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور مسئله پس از ترخیص معتادان متجاهر و خدمات بعد از خروج آن‌ها از مراکز ماده ۱۶ پس از طی دوره درمان را با جدیت دنبال می کند و این موضوع برای سازمان بهزیستی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به دنبال این هستیم که اگر اعتبار مورد نیاز برای حمایت معتادان متجاهر پس از ترخیص از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و یا از طریق بخشی از بودجه سال ۹۷ سازمان بهزیستی تامین شود، این افراد را مورد حمایت قرار دهیم و در واقع آن‌ها را به حال خودشان رها نکنیم.

براتی سده یادآور شد: اشتغال و حمایت های روانی از معتادان متجاهر موضوعی است که علاوه بر سازمان بهزیستی کشور، سایر مسئولان در حوزه اعتیاد نیز مسئولیت هایی در این زمینه بر عهده دارند و امیدواریم که همه نهادهای مسئول به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار