وزنه برداری قهرمانی جهان - آمریکا؛

نقره و برنز یک ضرب به سلیمی و علی حسینی رسید/ لاشاتالاخادزه رکورد دار جهان شد

بهداد سلیمی و علی حسینی به مدال‌های نقره و برنز حرکت یک ضرب فوق سنگین وزنه برداری رقابت‌های جهانی دست یافتند.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه روز هشتم و پایانی وزنه‌برداری قهرمانی جهان که از دوشنبه هفته گذشته در آناهایم آمریکا آغاز شده است بامداد امروز (چهارشنبه) نمایندگان کشورمان در دسته 105 +کیلوگرم به مصاف 8 وزنه‌بردار دیگر از کشورهای چک، استونی، مجارستان، ترکمنستان، الجزایر، گرجستان، برزیل و ازبکستان رفتند که در پایان بهداد سلیمی در یک ضرب با رکورد 211 کیلوگرم مدال نقره گرفت.علی حسینی دیگر نماینده کشورمان با 203 کیلوگرم مدال برنز گرفت. لاشا تالاخادزه گرجستانی با 220 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد.

علی حسینی اولین وزنه برداری بود از کشورمان بود که روی تخته آمد و مربیان برای او وزنه 203 کیلوگرمی را درخواست کردند. سعید علی حسینی که موفق به مهار وزنه 203 کیلوگرمی نشد، در دومین حرکت یک ضرب خود باز هم نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد. علی حسینی بالاخره بار سوم موفق شد این وزنه برد را بالای سر ببرد با همان 203 کیلوگرم به مدال برنز یک ضرب دست یابد.در ضمن این اولین مدال جهانی علی‌حسینی در رده بزرگسالان محسوب می‌شود.

بهداد سلیمی هم کار خود را در یک ضرب با 205 کیلوگرم آغاز کرد که با مهار آن توانست سه چراغ سفید از داوران دریافت کند.بهداد سلیمی در دومین شانس از حرکت یک ضرب خود موفق به مهار وزنه 211 کیلوگرمی شد. سلیمی در سومین شانس از حرکت یک ضرب خود موفق به مهار وزنه 216 کیلوگرمی نشد و با همان 213 کیلوگرم به مدال نقره رسید.

همچنین لاشا تالاخادزه قهرمان المپیک از گرجستان با مهار وزنه 220 کیلوگرمی در سومین حرکت یک ضرب خود ضمن کسب مدال طلا، توانست رکورد جهان را هم به میزان 3 کیلوگرم ارتقا دهد.

انتهای پیام/

بهداد نقره ای شد، علی حسینی برنزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار