کاستاریکا در اندیشه خلق شگفتی در جام جهانی روسیه

تیم ملی کاستاریکا قصد دارد در جام جهانی روسیه بار دیگر شگفتی ساز شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی کاستاریکا در گروه E جام جهانی 2018 روسیه با تیم های برزیل، سوئیس و صربستان همگروه است و این تیم قصد دارد با دیگر شگفتی ساز این رقابت ها شود. 

کاستاریکا در قاره آمریکای شمالی قرار دارد و فوتبال این کشور در سال 1921 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1927 عضو فیفا شد. 

تیم ملی فوتبال کاستاریکا در رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب (کونکاکاف) با تیم های مکزیک، پاناما، ایالت متحده آمریکا، هندوراس و ترینیداد و توباگو همگروه بود که با تساوی برابر هندوراس در دقایق پایانی بازی توانست به عنوان تیم دوم بعد از مکزیک صعود دراماتیکی به جام جهانی داشته باشد. 

کاستاریکا در سال های 2014،2006،2002،1990 به جام جهانی فوتبال صعود کند و اکنون به عنوان تیم سیزدهم برای پنجمین بار و سومین دوره متوالی به این رقابت ها راه یافته است. 

کاستاریکا در جام جهانی 2014 برزیل شگفتی ساز شد . این تیم در این دوره از بازی ها در گروه D  با تیم های اروگوئه، ایتالیا و انگلستان همگروه شد. کسی در ذهنش خطور نمی کرد که کاستاریکا از گروه مرگ بتواند صعود کند اما این تیم با پیروزی برابر پاراگوئه و ایتالیا و تساوی مقابل انگلیس به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها راه یافت. 

این تیم در مرحله یک هشتم نهایی هم دست به کار بزرگی زد و با پیروزی برابر یونان در ضربات پنالتی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. البته در مرحله یک چهارم نهایی نتوانست از پس تیم هلند بر آید و در ضربات پنالتی مغلوب نارنجی پوشان هلند شد. 

به هر حال کاستاریکا بعد از چهار سال قصد دارد از گروهش صعود کند تا به همگان ثابت شود صعود این تیم تا مرحله یک چهارم نهایی در جام جهانی 2014 برزیل اتفاقی نبوده است. 

کاستاریکا در آخرین رتبه بندی فیفا در اکتبر 2017 در جایگاه 22 قرار گرفت و سید سوم را به خود اختصاص داد. 

خورخه لوئیس پینتو سرمربی تیم ملی کاستاریکا است و هدایت این تیم را در جام جهانی 2018 روسیه برعهده دارد. 

والتر کنتنو با 137 بازی ملی بیشترین بازی ملی را در تیم ملی کاستاریکا دارد. رولاندو فونسکا با 47 گل بیشترین گل ملی را در این تیم در اختیار دارد. 

تیم ملی کاستاریکا در ماه مه 2003 با کسب رتبه 17 بهترین رده در فیفا را به خود اختصاص داده بود. این تیم در ژوئیه 1996 با کسب رتبه 93 پایین ترین رده در فیفا را داشت. 

نخستین بازی ملی کاستاریکا برابر السالوادور بود که با نتیجه پر گل 7 بر صفر این تیم را شکست داد. برد پر گل 12 بر صفر برابر پورتوریکو بهترین پیروزی این تیم به شمار می آید. همچنین باخت سنگین برابر مکزیک با نتیجه 7 بر صفر بدترین شکست این تیم محسوب می شود. 

به هر حال همه منتظر هستند تا باز هم شاهد خلق شگفتی از سوی کاستاریکا در جام جهانی 2018 روسیه باشند. 

انتهای پیام/ 

آشنایی با تیم ملی کاستاریکا در جام جهانی روسیه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار