سازمان حفاظت محیط زیست در هفته‌ای که گذشت؛

سوخت با استاندارد یورو 4 در 8 کلانشهر کشور توزیع می‌شود/سالی کم آب و خشک در انتظار ایرانی‌ها

مهم‌ترین اخبار ۱۳۹۶/۰۹/۱۷ سازمان حفاظت محیط زیست را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان حفاظت محیط زیست در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

 

ورود خودروهای وارداتی به چرخه تردد در گرو تایید محیط زیست/ سوخت با استاندارد یورو 4 در 8 کلانشهر کشور توزیع می‌شود

 مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: خودروهای وارداتی باید دارای استاندارد یورو 5 باشند و سازمان حفاظت محیط زیست با بررسی‌هایی که بر روی این خودروها انجام می دهد موافقت و یا عدم موافقت خود را اعلام می‌کند که در نهایت این خودروها از طریق گمرک و با تایید سازمان محیط زیست وارد چرخه تردد می شوند.

 

آغازسرشماری حیات وحش در ارتفاعات تهران

نقی میرزا کریمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: سرشماری حیات وحش طبق روال سال های گذشته برابر با اعلام سازمان حفاظت محیط زیست از اول آذر ماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه منطقه شکار ممنوع «کاوه ده» شهرستان فیروزکوه اولین منطقه سرشماری بوده است،افزود: منطقه آزاد ارجمند و اثر طبیعی ملی تنگه واشی در شهرستان فیروزکوه و دریاچه تار و کوه سفید دماوند سرشماری می شوند.

 

اعلام آمادگی دانشگاه ها برای کنترل آلودگی هوا و ریزگرد ها در کلان شهرها

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تفاهم نامه به عمل آمده با کنسرسیوم پژوهشی و فناوری دانشگاه های برتر کشور در حل معضلات زیست محیطی ایران که در جلسه مشترک با معاونان پژوهشی دانشگاه های برتر رسید، اظهار داشت: جلسه ای با حضور معاونان پژوهشی دانشگاه های بزرگ و برتر کشور از جمله تهران، صنعتی شریف ،شیراز ،صنعتی امیرکبیر،شهید بهشتی، علم و صنعت، تبریز، علامه طباطبایی، اصفهان، فردوسی مشهد،تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، خواجه نصیر الدین طوسی در خصوص موضوع کنترل آلودگی هوا و ریزگرد ها در کلان شهرها به میزبانی معاونت محیط زیست انسانی برگزار شد.

تجریشی هدف از تشکیل این جلسه را استفاده از پتانسیل دانشگاه ها برای حل معضلات آلودگی هوای کلان شهرها، مدیریت ریزگرد ها، معضلات حاصل از پسماند ها به ویژه در کلان شهر های اولویت دار مناطق شمالی کشور و همچنین تامین حق آبه های محیط زیستی تالاب ها، دریاچه ها و رود خانه های ایران عنوان کرد.

 

پیگیر بیمه خرس قهوه ای هستیم/انتخاب 10 استان برای سرشماری

پیمان ولی زاده دبیر اجرای کمیته ملی حفاظت از خرس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: از پایان سال 95 تا اوایل سال 96 برنامه عمل خرس ها(کمیته ملی حمایت از خرس ها) را به صورت جداگانه اجرا کردیم.

وی از تشکیل کمیته ملی حمایت از خرس خبر داد و گفت: کمیته ملی حمایت از خرس ها با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست و اداره حفاظت از حیات وحش، کارگروه های تخصصی در برخی از استان هایی که دارای خرس هستند را تشکیل داده و از نظرمتخصصان این حوزه استفاده خواهند کرد.

دبیر اجرای کمیته ملی حفاظت از خرس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بیمه خرس قهوه ای در ایران اظهار کرد: مکاتباتی با تمام بیمه گذاران صورت گرفته است و درصورت موافقت در برنامه خود خواهیم داشت.

 

سالی کم آب و خشک در انتظار ایرانی‌ها/ مهمترین دلیل کمبود بارش تغییر اقلیم و گرمایش زمین است

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: ایران به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک و نیمه خشک با بارش کم مواجه است، این موضوع نه تنها در شهر تهران بلکه در تمام استان های ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بارش همیشه با نوساناتی مواجه بودیم و مساله خشکسالی نیز از این مورد مستثنی نیست، افزود:مهمترین دلیل کمبود بارش در سال های اخیر تغییرات اقلیمی است.

 

تبدیل شدن تالاب شادگان به نمک زار/سدسازی عامل شوری آب

ابوالفضل آبشت مدیر طرح حفاظت از تالاب های کشور اظهار داشت: زمانی که آب ورودی به تالاب ها شور و به اندازه کافی نباشد،تبدیل به نمک زار می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از آب ورودی تالاب شادگان شور است، افزود: بخش دیگر آب ورودی تالاب شادگان که شیرین است به علت سد سازی و برداشت های بی رویه از آن، کاهش یافته و شور شده است.

آبشت گفت: شور شدن آب تالاب تنها برای تالاب شادگان نیست بلکه دربسیاری از تالاب های ایران نیز این اتفاق می افتد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار