کانون دانشگاهیان ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرد؛

مسلمانان باید به تغییر پایتخت رژیم جعلی اسرائیل واکنش گسترده نشان دهند

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد:مسلمانان باید به تغییر پایتخت رژیم جعلی اسرائیل از تل آویو به قدس واکنش گسترده نشان دهند.

مسلمانان باید به تغییر پایتخت رژیم جعلی اسرائیل واکنش گسترده نشان دهندبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای در تقبیح اعلام مسجد الاقصى به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستى اعلام کرد: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل از سوی رئیس جمهور سبک مغز آمریکا، شایسته واکنش گسترده و تمام عیار از سوی همه مسلمانان و آزادگان سراسر جهان است که خوشبختانه شاهد اعتراضات جدى در کشورهاى مختلف هستیم.

در ابتدای این بیانیه آمده است: از بامداد نهضت اسلامی ایران دراوایل دهه ٤٠، در کنار همه آرمان‌های بلند امام عظیم‌الشأن ومردم غیور ایران حمایت از فلسطین و مبارزه برای محو غده سرطانى اسرائیل هم پای جهاد علیه استبداد داخلی و استکبار خارجی در صدر مطالبات انقلابى قرار گرفت. بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هم سیاست خارجی کشور بر محور اجرای راهبرد کلان احقاق حقوق مردم فلسطین و مبارزه همه جانبه با دشمن صهیونیستی قرار گرفت که دست آورد های مهمی نیز در پی داشت.

در ادامه تاکید شده است: اینک در بحبوحه شرایط حاد منطقه، اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل از سوی رئیس جمهور سبک مغز آمریکا، شایسته واکنش گسترده و تمام عیار از سوی همه مسلمانان و آزادگان سراسر جهان است که خوشبختانه شاهد اعتراضات جدى در کشورهاى مختلف هستیم به گونه‌ای که حاکمان رژیم‌های مرتجع منطقه و نیز سردمداران کشورهاى غربى را هم وادار به محکوم کردن این اقدام فتنه برانگیز ترامپ کرده است.

در قسمت دیگری از این بیانیه تاکید شده است: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن تقبیح و محکومیت این اقدام رذیلانه دولت آمریکا، توجه آحاد مردم را به نکاتی جلب می‌ کند. قطعا پیروزی‌ها و توفیقات مهم جبهه مقاومت و شکست پروژه تامین امنیت اسرائیل از طریق ایجاد و تقویت جریان تکفیری و گسترش نزاع و ستیز میان مردم مسلمان منطقه و ناکامى وابستگان به شیطان بزرگ در لبنان، یمن و کردستان عراق، ترامپ را به این اقدام انفعالی و خارج از عرف جهانى و ضوابط و چارچوب‌های حداقلی نظام بین الملل سوق داده است! این اقدام ابلهانه و خباثت آمیز مصداق اتم این بیان نورانی امام سجاد(ع) است که :«الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء و الجهلاء ...». به نظر می‌رسد این خبط آشکار کاخ سفید که مخالفت هم پیمانان غربى را هم برانگیخت فرصتی مغتنم برای ایجاد همگرایی و اتحاد مسلمانان و فلسطین مقاوم است تا با انتفاضه‌اى همه جانبه مقدمات آزادى فلسطین و نابودی اسرائیل غاصب طبق وعده امام المسلمین و حتى قبل ازموعد مقرر فراهم شود.

کانون دانشگاهیان در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: این اعلام و اقدام بی شرمانه دولت امریکا که موضع گیری‌های تشریفاتی دول مزدور و مرتجع منطقه و در راس آنها رژیم جنایتکار و رسواى آل سعود را به همراه داشت، حجت را بر اثبات خیانت و هم پیمانی آنها با آمریکا و دولت نامشروع صهیونیستی تمام، و امکان افتضاح بیشترشان در افکار عمومی جهان را فراهم نمود. اینک وظیفه محافل دانشگاهی و نخبگی است که در کنار علما، فضلا، و اندیشمندان سنی و شیعه، برای روشنگرى و تنویر اذهان جدی‌تر از همیشه وارد صحنه شوند و رسالت تاریخى خود را به بهترین وجه انجام دهند.

در ادامه تاکید شده است: از دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد در اجرای اصول مترقی یکصد پنجاه و دوم و یکصد پنجاه و چهارم قانون اساسى، فعالانه ابتکار عمل را در دست گیرد و با بسیج همه امکانات فضاى رسانه و دیپلماسی با ارائه پیشنهادات و راهکارهاى عملى زمینه ساز تحقق رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌هاى خون آشام و کودک‌کش شود.

در پایان تاکید شد: امروز بیش از هر زمان دیگر درستی و صحت منطق جبهه مقاومت، و نادرستی نسخه سازش و مذاکره ذلیلانه با آمریکا و رژیم جنایتکار اسرائیل در توافقاتی نظیر کمپ دیوید و اسلو، روشن شده است. خشم و کینه‌ای که این اقدام در جان آزادگان جهان ایجاد کرده، باعث شده است شمیم روح نواز تحقق وعده امام بزرگوار و رهبر حکیم انقلاب در پایان دادن به عمر رژیم نامشروع و جعلى اسرائیل بیش از گذشته، به مشام برسد. ما به وعدهای الهی ایمان و یقین داریم که « وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فىِ الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّلِحُون ». ان‌شا‌ءالله به فضل الهى و نصرت مسلمانان بر جبهه غربی، عبری و عربی مزدور، نماز جمعه را در مسجدالأقصى در بیت‌المقدس شریف به امامت ولی امر مسلمین جهان اقامه خواهیم کرد.«الیس الصبح بقریب».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار