نجار خبر داد

تحویل 886 کانکس به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون 886 کانکس به زلزله زدگان استان کرمانشاه برای اسکان موقت تحویل داده شده است.

تحویل 923 کانکس به زلزله‌زدگان استان کرمانشاهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست خبری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: کشور ایران یک کشور حادثه خیز است. زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه باعث تلفات و خسارات زیادی شد که آمار تلفات این حادثه تا پایان روز گذشته به 568 تن رسید.

وی در ادامه افزود: به منظور کاهش تلفات در زمان زلزله باید سطح آگاهی مردم را ارتقا بخشیم. در همین راستا آموزش غدیر2 را اجرایی کردیم و تمامی مدیران کل استان‌ها در 5 نقطه کشور آموزش دیدند و مقرر شد این آموزش‌ها در شهرستان‌ها نیز ارائه شود.

نجار بیان کرد: در حوزه آموزشی مانورهای زلزله هر سال در مدارس برگزار می‌شود، البته به دنبال آن هستیم تا دو واحد درسی اختیاری در تمام سطوح در خصوص مدیریت بحران و پیامدهای آن به سایر درس‌های دانش‌آموزان اضافه شود.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های مدیریت بحران این است که هر سرباز یک امدادگر شود، همچنین هنر سینما یکی از موارد موثر در آموزش در برابر زلزله است، به همین منظور در اسفند سال گذشته از سوی استان یزد پیشنهاد شد که جشنواره‌ای در حوزه مدیریت بحران برگزار شود که وزیر کشور نیز با این موضوع موافقت کرد و از خرداد ماه مقدمات کار فراهم شد و فراخوان ساخت فیلم کوتاه در خصوص بحران و زلزله به افراد مختلف چه آماتور و چه فیلمساز حرفه ای داده شد.

نجار با اشاره به ارسال آثار فیلمسازان از 15 مرداد ماه تا اول آذرماه به جشنواره فیلم کوتاه امید، گفت: 694 اثر در نخستین جشنواره ارائه شده است، به همین منظور توسط داوران 44 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: اولین امدادگر و نجات دهنده می‌تواند از اعضای یک خانواده باشد که پس از زلزله جان سالم به در می‌برد.چرا که این اقدام باعث می‌شود تلفات کاهش چشم‌گیری داشته باشد.

 نجار عنوان کرد: روند کار پس از زلزله کرمانشاه،‌ نجات، امداد و بعد از آن اسکان اضطراری و برآورد خسارت بوده است که اولین مراحل به سرعت انجام شد و برآورد خسارت هنوز به پایان نرسیده است.

 وی در ادامه گفت: 923 کانکس‌ تکمیل و 886 کانکس‌ تحویل شده و به 1348 تن وام بلا‌عوض پرداخت شده است، همچنین یکی ازاولیت‌های ما احداث ساختمان برای زلزله‌زدگانی است که خانه‌هایشان کامل تخریب شده و در مرحله بعد اولویت ما بازسازی خانه‌هایی است که در وقوع زلزله آسیب دیده‌اند.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: 2912 واحد در مناطق زلزله زده کرمانشاه آواربرداری شده است، همچنین 4196 تن به بانک معرفی شدند و برای 15881 مورد پرونده تشکیل داده شد.

نجار گفت: در زلزله کرمانشاه همه مردم و مسئولان به پا خواستند تا کمکی به زلزله زدگان کرده باشند، حتی ارتش و سپاه بر اساس وظایف فرعی خود در مناطق زلزله زده کار امداد رسانی را انجام دادند.

وی گفت: با توجه به آن که زلزله در تاریکی شب رخ داده بود، کار امداد‌رسانی به سختی انجام می‌شد، اما با توجه به اینکه تمام ارتباطات قطع شده بود، توانستیم بخشی از این ارتباطات را برقرار کنیم.

 نجار گفت: تا پایان روز گذشته تعداد جان باختگان‌ زلزله کرمانشاه به 568 تن رسید.

 وی در پایان گفت: بازسازی خانه‌های قدیمی ‌می‌تواند موجب کاهش تلفات و خسارات و تخریب ناشی از وقوع زلزله شود، به همین منظور سالانه 200000 خانه روستایی بازسازی می‌شوند، همین امر باعث شد که در زلزله کرمان هیچگونه تلفات جانی نداشته باشیم.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار