جبارزاده در نشست خبری:

هیچ برنامه‌اى در روز دانشجو لغو نشد/ با معرفی چند استاندار جدید پرونده تغییر استانداران بسته می‌شود

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در چند استان قصد تغییر استاندار داریم با انتخاب این استانداران پرونده تغییرات بسته خواهد شد.

////به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (19 آذرماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به برگزاری روز دانشجو اظهار کرد: 16 آذر روز دانشجو نماد حق‌طلبی، آزادی‌خواهی و استکبارستیزی دانشجویان است.

وی افزود: از دو هفته گذشته برای برگزاری مراسم روز دانشجو جلساتی برگزار کردیم و هدف از این جلسات این بود که این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود. همچنین مصوباتی به شورای تأمین استان‌ها، وزارت بهداشت و وزارت علوم ابلاغ شد تا طبق مصوبات اقدام کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: همه مکلف هستیم رویکرد عادلانه‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برای برگزاری این مراسم داشته باشیم، به این منظور عدم دخالت دستگاه‌های خارج از دانشگاه‌ها برای برگزاری روز دانشجو برعهده دانشگاه‌ها قرار گرفت.

جبارزاده با بیان اینکه کلیه بخش‌های برگزاری مراسم روز دانشجو برعهده دانشگاه‌ها است، گفت: به مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها تأکید شد که هیئت‌های نظارت مسئولیت برگزاری این مراسم را بپذیرند و طبق برنامه ابلاغی عمل کنند.

وی اضافه کرد: ویژگی مراسم روز دانشجوی امسال نسبت به سال گذشته آن است که رئیس جمهور همواره در یکی از دانشگاه‌ها و در میان دانشجویان حضور می‌یابد، اما امسال ایشان در یکی از دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کرد، در واقع این امر نوعی مشارکت استان‌ها در امور ملی به شمار می‌آید؛ از این رو از رئیس جمهور برای شرکت در روز دانشجو در استان سیستان و بلوچستان سپاسگزاری می‌کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره برنامه دانشگاه‌ها به منظور برگزاری مراسم روز دانشجو و اخذ مجوزهای این مراسم تصریح کرد: تاکنون 738 مورد برنامه به مناسبت روز دانشجو اجرا شده و برای 262 برنامه هم مجوز اجرا صادر شده است، در حالی که در سال گذشته در کل کشور 376 برنامه به مناسبت روز دانشجو اجرا شد.

جبارزاده ادامه داد: امسال از نظر کمیت و کیفیت برنامه‌های خوبی برگزار شده و پیشگامی دانشگاه‌ها در این زمینه امر ارزشمندی به شمار می‌آید.

وی اظهار کرد: کمیسیون‌های دانشجویی شورای تأمین در شهرستان‌ها و استان‌ها تشکیل شده و دغدغه ما ایجاد فضای امن، آرام، صمیمی و برادری برای برگزاری روز دانشجو است.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر روز دانشجو این آمادگی در دانشگاه‌ها وجود دارد که دانشجویان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت کنند، چرا که معتقدم آنها مدیران آینده خواهند بود. حضور آنها در چنین بسترهایی الزامی است.

جبارزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون گزارشی مبنی بر لغو مراسم روز دانشجو ارائه شده یا خیر، گفت: ورود نهادهای خارجی به مراسم روز دانشجو منع شده و لغو هیچ برنامه‌ای تاکنون گزارش نشده است، البته شاید به دلیل عدم هماهنگی و لغو پروازها مراسم روز دانشجو تعلیق شده باشد، اما عدم برگزاری سخنرانی‌ها به نهادهای خارج از دانشگاه‌ها مربوط نمی‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا روند تغییر استانداران ادامه خواهد داشت، افزود: قرار است برای چند استان استاندار جدیدی تعیین کنیم و پس از آن پرونده تغییرات استانداران بسته خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره ممانعت از سخنرانی اصلاح‌طلبان در دانشگاه‌های آزاد اضافه کرد: در جلسه‌ای که برگزار کردیم، نماینده دانشگاه آزاد این خبر را تکذیب کرد، همچنین هیچ گزارشی برای تثبیت گرایش‌های سیاسی سخنرانان و مراسم‌های روز دانشجو ارائه نشده است.

جبارزاده ادامه داد: هیچ برنامه‌ای به مناسبت روز دانشجو برگزار نشد که نیاز باشد شورای تأمین به آن ورود کند، چراکه تشکل‌های دانشجویی به نحو مطلوبی این مراسم را مدیریت کردند و تاکنون بدون تنش و درگیری که در سنوات قبل مرسوم بود، این مراسم انجام شده است.

وی ادامه داد: به محتوای مراسم روز دانشجو ورود نکردیم و برگزاری صفر تا صد آن را به دانشگاه‌ها سپردیم، همچنین مسئولان سیاسی استان هم در این امر دخالتی نکردند و تنها سیاست‌های کلی و چارچوب هیئت‌های نظارت را مورد بررسی قرار دادند.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره صدور مجوز به دانشگاه‌ها برای برگزاری مراسم روز دانشجو اظهار کرد: همه درخواست‌ها برای صدور مجوز به دانشگاه‌ها و هیئت‌های نظارت ارسال می‌شود و هیچ درخواستی به وزارت کشور و استانداری ارائه نمی‌شود. تاکنون هم مورد خاصی برای عدم صدور مجوز گزارش نشده است.

جبارزاده افزود: به دنبال برگزاری مراسم باشکوهی هستیم و تعداد مراسم برگزار شده نشان عزم وزارت کشور و نشست‌های فرهنگی در کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۶
روز دانشجو مبارک
آخرین اخبار