نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در زمینه پیشگیری از حوادث‌ آمادگی هر گونه کمک را دارد.

نقش مهم رسانه در آموزش همگانی مردم/ آمادگی مجلس برای کمک به موضوع پیشگیری از حوادثبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل قاضی‌زاده هاشمی‌ نماینده مجلس صبح امروز در مراسم جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث که در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما‌ برگزار ‌شد‌، اظهار کرد: زلزله‌ کرمانشاه به همگان ثابت کرد‌ که حس همبستگی‌ بین مردم وجود دارد‌ و به طور کلی‌ هر گونه حوادث و مسائلی که برای ما‌ رخ می‌دهد به گونه‌ای آزمایش الهی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه ما در مسائل و زمان بحران‌ به خوبی عمل می‌کنیم‌ و بسیار سریع‌ بحران را حل و فصل کرده اما هنوز در مقوله پیشگیری برنامه‌ریزی و یا اقدام خیلی خوبی انجام نشده است‌.

ضرورت مقاوم سازی کشور برای مقابله با حوادث ناشی از زلزله‌ 

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: سازمان‌هایی که در خصوص اتفاقات‌ بحرانی‌ مسئول هستند باید فعال‌تر عمل کنند، زیرا کشورمان در یک منطقه حادثه‌خیز قرار دارد‌.

وی با بیان اینکه در خصوص پیشگیری اگر افراد مسئول و ذی ربط‌ به کمک مجلس نیاز داشتند ما از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ‌ نمی‌کنیم، عنوان کرد: رسانه ملی نقشی مهم در آموزش دارد‌ و به دلیل آنکه کشورمان در منطقه حادثه‌خیز قرار گرفته است باید برای پیشگیری از حوادث ناشی از زلزله‌ ساختمان‌ها قبل از وقوع زلزله مقاوم‌سازی شوند‌.

وی یادآور شد: در کشورهایی مانند اسکاندیناوی‌ میزان تلفات ناشی از حوادث ترافیکی بسیار کم بوده ولی آنها در حال برنامه‌ریزی هستند تا این میزان را هم به صفر برسانند‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار