تضمین بهشت با انجام این عمل نیکو

امام صادق(ع) در روایتی به عملی اشاره می‌کنند که تضمین کننده بهشت بر انسان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛   یکی از مسائلی که در فرهنگ قرآن و عترت بسیار بر آن تأکید شده، اهمیت خدمت، نیکی و تواضع در قبال پدر و مادر است. این موضوع منحصر به دوران توانمندی آنان نیست، بلکه حتی به خدمت و نیکی به آنان در دوران پیری و ناتوانی نیز توصیه شده‌ایم.


بیشتربخوانید: بر چه کسانی بهشت واجب است؟


در همین راستا، امام صادق(ع) در حدیثی در اهمیت جایگاه این موضوع می‌فرماید:

عَن إبراهیم بنِ شُعیبٍ قَالَ قُلتُ لِأبِی عَبدِ اللَّه(ع):

«إنّ أبی قَد كَبُرَ جِدًا وَ ضَعُفَ فَنَحنُ نَحمِلُه إذا أَرَادَ الحَاجةَ فَقَال إنِ استَطَعتَ أن تَلِیَ ذَلكَ مِنهُ فَافعَل وَ لَقِّمهُ بِیَدِكَ فإنَّه جَنَّةٌ لَكَ غَدًا»؛

ابراهیم بن شعیب گفت: به امام صادق(ع) عرض کردم پدرم بسیار پیر و ناتوان شده تا جایی که ما برای قضای حاجت به او کمک می‌کنیم.

حضرت فرمود: اگر می‌توانی این کار را برای او انجام بده و با دستانت به دهان او لقمه بگذار که این کار، بهشت فردای تو است.

وافی، فیض کاشانی، ج5، ص498

این موضوع نه تنها در احادیث، بلکه از سوی خداوند نیز در قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته است و در آیات زیادی با تعابیر مختلف تأکید بر نیکی و تواضع در برابر پدر و مادر شده است که در ادامه به برخی از آن آیات اشاره می‌کنیم:

«وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَهِ» (اسراء 24)، وَ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» (نساء 36)، «وَ وَصَّیْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیْهِ حُسْناً» (عنکبوت 8)، «أَلاَّ تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» (انعام 151).

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

عملی که بهشت را ضمانت می‌کند

برچسب ها: بهشت ، قرآن ، امام صادق ، روایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار