رئیس شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه؛

دائره المعارف گلیم بافی در سیرجان تهیه شود

رئیس شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه گفت: در راستای جهانی شدن گلیم شیریکی پیچ سیرجان باید دایره المعارفی نوشته شود که در موزه گلیم در اختیار بازدید کنندگان قرار گیرد.

دائره المعارف گلیم بافی در سیرجان تهیه شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان غدا هیجاوی در مراسم جشن ثبت جهانی گلیم سیرجان گفت: ثبت سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم برای آیندگان نیز ماندگار و موجب افتخار خواهد بود.

وی افزود: یکی از فعالیت های مهم بخش دولتی و خصوصی شهر سیرجان راه اندازی موزه، خیابان، بازار و پارک گلیم است که جای تقدیر دارد.

رئیس شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه تصریح کرد: یکی از فعالیت های مهم بخش دولتی و خصوصی شهر سیرجان راه اندازی موزه، خیابان، بازار و پارک گلیم است.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته ثبت گلیم مردم سیرجان که مانند رویا بود به واقعیت پیوست و گلیم سیرجان به نام شهر دارستان ثبت شد.

هیجاوی تاکید کرد: اکثریت هنرمندان صنایع دستی در شهرهای ثبت جهانی را زنان و مادران تشکیل می دهند که موجب افتخار و موجب اشتغالزایی می شود.

وی گفت: جهانی شدن گلیم مسئولیت سنگینی بر شانه های فرماندار سیرجان خواهد گذاشت که از بخش خصوصی و هنرمندان حمایت کند که این هنر جهانی به نام شهر سیرجان و استان کرمان معرفی شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم وارد کردن بحث آموزش به دانشگاهها است که موجب تغذیه علمی در زمینه تولید گلیم می شود .

انتهای پیام/ح

تهیه دایره المعارف گلیم بافی در سیرجان ضرورت دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار