پیش بینی افزایش بارندگی های اصفهان در زمستان

رییس اداره کل پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت : بارش ها در زمستان بهتر از پاییز خواهد بود.

حسن خدابخش در گفتگو با   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به اینکه پاییز امسال میزان بارش ها کمتر از سال های گذشته بوده است،  افزود :در  برخی از مناطق استان حتی فقدان بارش را شاهد بودیم .

وی با بیان اینکه برای هر فصل میانگین بارشی در نظر گرفته می شود ، ادامه داد : بارندگی ها در زمستان افزایش می یابد ومیزان بارش ها  بیشتر از پاییز پیش بینی می شود .

رییس اداره کل پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان این مطلب خاطر نشان کرد :  میانگین عادی  بارش شهر اصفهان 120 میلیمتر است که به دلیل  فقدان بارندگی ها و گسترش روند خشکسالی ، با کاهش شدید  منابع آبی و زیر زمینی در سال آینده رو به رو هستیم .

حسن خدابخش با اشاره به میانگین 29 میلیمتری  بارش در دوسال اخیر افزود : از آغاز سال زراعی جاری میزان

 با رش ها نسبت به دوسال اخیر 90 درصد کاهش  نشان می دهد.

وی تاکید کرد : وجود آلاینده ها ، آب و هوای خشک اصفهان ، تغییرات اقلیمی وگرمایش زمین و همچنین تغییرات الگوهای جوی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر کاهش بارندگی ها در سالهای اخیرهستند .

رییس اداره کل پیش بینی هواشناسی اصفهان ضمن رد  پدیده بارور کردن ابرها بر افزایش بارندگی افزود : این پدیده از نظر علمی بخاطر وجود اقلیم خشک  شهر اصفهان کارآمد نیست و برای مقابله با خشکسالی تاثیری ندارد  .

حسن خدابخش گفت : برای ده روز آینده دما تغییر محسوسی ندارد و از فردا برای مناطق جنوبی و غربی استان بارندگی پیش بینی می شود .

وی ادامه داد : در 24 ساعت آینده میمه و شهرضا با دمای  منفی8 درجه سانتیگراد  سردترین و آران و بیدگل با دمای 17 درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان پیش بینی می شود.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت جوی هوای استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار