جلیلی در نشست تخصصی دولت سایه:

ویژگی دولت مقتدر اجرای تصمیم‌های خود است نه ایجاد جار و جنجال/دولت‌ها باید فراتر از ارائه آمار هدفگذاری کنند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت مقتدر دولتی است که تصمیم خود را در نهایت بتواند عملیاتی و اجرا کند نه آنکه صرفا جار و جنجال ایجاد کند.

ویژگی دولت مقتدر اجرای تصمیم‌های خود است نه ایجاد جار و جنجال/دولت‌ها باید فراتر از ارائه آمار هدفگذاری کنندبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در راستای سلسله جلسات «سایه تمدن اسلامی برای تایید، تکمیل و تصحیح برنامه های دولت دوازدهم» (دولت سایه)، نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه های علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم در دفتر نماینده مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این جلسه  جلیلی گفت: اگر از یک وزیر نقد می شود باید به نقاط قوت او هم توجه شود. برخی مباحثی که درشعارهای دولت دوازدهم مانند «حقوق شهروندی»، «آرامش» و «امنیت» بیان شده خوب و درست است ولی مردم باید این مولفه ها را در تمام وجوه زندگی خود احساس کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: برای مثال بخش مهمی از امنیت، امنیت شغلی است و شاید حتی بتوان امنیت شغلی را مهمترین مقوله در بحث امنیت در ذهن مردم دانست.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت ها باید فراتر از ارائه آمار هدفگذاری کنند، مثلا وقتی یک ساعت کار در هفته هم شغل محسوب شود، این آمار نباید برای دولتمردان راضی کننده باشد زیرا کسی را که در طول هفته فقط یک ساعت کار دارد نمی توان شاغل محسوب کرد.

وی افزود: همچنین بخش دیگری از امنیت شغلی موضوع «ایمنی شغلی» است که این مساله نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به مشکلات موجود بین کارگران و کارفرمایان تصریح کرد: گاهی اوقات برخی مشکلات از عدم شناخت قوانین نشات می گیرد لذا آشنایی با قوانین می تواند منجر به کاهش بخشی از مشکلات بین کارفرما و کارگران میشود.

جلیلی اظهار داشت: برخی از وظایف دولت با ساز و کار موجود و ساختار فعلی عملیاتی نمی شود و باید شیوه های جدید برای غلبه بر مشکلات و موانع بوروکراسی به کار بست. مثلا خیلی از مشکلات را میتوان با مشارکت مردم حل و فصل کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: دولت مقتدر دولتی است که تصمیم خود را در نهایت بتواند عملیاتی و اجرا کند نه آنکه صرفا جار و جنجال ایجاد کند.

جلیلی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ظرفیت بزرگ تشکل های صنفی برای پیگیری و حل مشکلات، گفت: این تشکل ها می توانند اجرای قوانین را از مسئولان مطالبه کنند تا مشکلات در این باره به حداقل برسد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار