روسیه درباره احتمال بحرانی‌شدن موضوع کره‌شمالی هشدار داد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت اکنون که هم پیونگ‌یانگ و هم واشنگتن، اقدام به ارائه پیش شرط برای گفتگو‌ها کرده‌اند، احتمال "وخامت خارج از کنترل" اوضاع وجود دارد.

روسیه درباره احتمال بحرانی‌شدن موضوع کره‌شمالی هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه درباره احتمال وخامت مساله کره شمالی هشدار داد. اعلام این هشدار توسط ریابکوف، در پی تشدید موضع واشنگتن در قبال گفتگوهای کره شمالی و همچنین اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در متهم کردن مسکو به ناتوانی در کمک به اوضاع صورت می گیرد.

ریابکوف در این باره به خبرگزاری ریا نووستی روسیه اعلام کرد: "این موضوع مایه تاسف است که عنصر قدرتمند درخواست برای اعمال فشارهای بیشتر بر پیونگ یانگ، بار دیگر در موضع آمریکا نمود پیدا کرده است."

وی در ادامه گفت: "اکنون زمان آن فرا رسیده است تا این مسابقه تهدیدها، فشارها، باج خواهی ها و ارائه پیش شرط ها پایان یابد، و تلاشی واقعی برای یافتن راه حل سیاسی آغاز شود."

وی در ادامه افزود اکنون که هم پیونگ یانگ و هم واشنگتن، اقدام به ارائه پیش شرط برای گفتگوها کرده اند، احتمال "وخامت خارج از کنترل" اوضاع وجود دارد.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گذشته در سخنان خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد، از موضع پیشین مبنی بر انجام گفتگوها بدون هیچ پیش شرطی با هدف پایان یافتن بن بست پیونگ یانگ، عقب نشینی کرد. این عقب نشینی تیلرسون به صورت آشکار، تحت تاثیر فشارهای کاخ سفید بوده است.

ترامپ روز جمعه گذشته در سخنان گلایه آمیز خود اعلام کرد روسیه به وارد آوردن فشار به کره شمالی به منظور متوقف شدن برنامه هسته ای این کشور "کمک نمی کند."

ریابکوف در این باره گفت: "پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد و سخنرانی نمایندگان عالی کشورهای غربی، ما به این نتیجه رسیدیم که منطق فشار، منطق غالب در رویکرد آنها است."

وی همچنین هشدار داد اوضاع کنونی "به شدت خطرناک" است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: "ما نمی خواهیم با شرایطی روبرو شویم که طی آن، با وجود همه تلاش های روسیه و کره شمالی، باز هم یک مارپیچ تشدید رویارویی ها آغاز شود."

مسکو در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق، روابط نزدیکی با کره شمالی داشت. این دو کشور هنوز هم روابط نزدیکی با یکدیگر دارند.

هم چین –به عنوان متحد اصلی پیونگ یانگ- و هم روسیه، تاکید می کنند که تحریم ها به تنهایی، «کیم جونگ – اون»، رهبر کره شمالی را وادار نخواهد کرد تا رویکرد خود را تغییر دهد. آنها خواستار انجام تلاش های دیپلماتیک به منظور دستیابی به راه حل برای بحران کره شمالی نیز هستند.

ریابکوف همچنین در سخنان خود خواستار "رویکرد باز و گفتگو از جانب پیونگ یانگ و واشنگتن، و همچنین خویشتنداری متقابل و تلاش برای دستیابی به یک نقطه شروع برای گام های دیپلماتیک" شد.

 

انتهای پیام/

 

احتمال پیچیده شدن حل بحران کره شمالی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار