فیلمساز ارومیه ای، داور جشنواره منطقه ای اروند شد

یوسف کارگر، فیلمساز ارومیه ای به عنوان یکی از اعضای هیات انتخاب و داوری بخش فیلم پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان 'اروند' معرفی شد.

به گزارش احسان مهدیان رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی اشاره به اینکه پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان 'اروند' از سوم تا ششم دی‌ جاری برگزار می شود، افزود: هیات انتخاب بخش فیلم این جشنواره متشکل از سیدرضا صافی، طوفان نهان‌قدرتی، سالم صلواتی، محمد حمزه‌ای و یوسف کارگر فیلم های این فستیوال را داوری می کنند.

وی اضافه کرد: این جشنواره با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان به همت انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند برگزار می‌شود.

گفتنی است ٣٦ فیلم در بخش داستانی، ١٥ فیلم در بخش مستند، ٩ پویانمایی و چهار فیلم تجربی در این جشنواره رقابت می کنند.

یوسف کارگر متولد ١٣٦٤ در ارومیه بوده و کارشناس ارشد سینماست؛ وی تاکنون فیلم های کوتاه مستند ' بر کرانه ارس ' (١٣٩١) و ' سرزمین اتحاد ' (١٣٩١) و سه فیلم کوتاه داستانی ' مرثیه ای برای شب ' (١٣٩١)، ' آغی ' (١٣٩٤) و ' آرا ' (١٣٩٦) را با همکاری انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی تولید کرده است.

فیلم کوتاه 'آرا' اثر این فیلمساز تندیس جایزه بزرگ جشنواره منطقه ای شبدیز را کسب کرده است و در نخستین فستیوال بین المللی خود در شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ایرلند حضور می یابد.

انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه و مهاباد دارای دفتر بوده و یک نمایندگی آن در بوکان دایر است؛ این انجمن ٢٥ جایزه را در سال های ١٣٩٤ و ١٣٩٥ در بیش از ٧٠ جشنواره بین المللی فیلم و عکس برای این استان به ارمغان آورده است.

آموزش و تولید فیلم های کوتاه هنرجویی و حرفه ای، عکاسی و نمایش فیلم های تاثیرگذار در طول سال از فعالیت های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/ح

فیلمساز ارومیه ای عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره منطقه ای سینمای جوان 'اروند' شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.