سرپرست بخشداری بردخون:

زیرساخت‌های آموزشی بردخون توسعه می‌یابد

سرپرست بخشداری بردخون از تلاش برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بردخون خبر داد و گفت: حمایت از امور فرهنگی وظیفه‌ای همگانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علی یزدان‌شناس صبح چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: حمایت از امور فرهنگی و آموزشی وظیفه ای همگانی است.

وی با بیان اینکه داوطلبانه گام در راه خدمت به منطقه نهاده‌ام، افزود: همه بدهکار بخش بردخون هستیم و آمده‌ایم تا بدهکاری خود را اداء کنیم و با استفاده از تجربیات گذشته برای توسعه و پیشرفت این دیار زرخیز بکوشیم.

یزدان شناس با تجلیل از معلمان گذشته و حال، گفت: حق بردخون بیش از وضعیت فعلی است زیرا در منطقه ای مستعد با نیروی انسانی پرتوان قرار داریم و نیازمند همدلی و اتحاد برای ساختن آن هستیم که در این زمینه مشارکت مردم و مسئولان و همه دلسوزان ضروری است.

سرپرست بخشداری بردخون اختصاص ۱۲ درصد بودجه دهیاری‌ها را برای تعالی آموزش و پرورش مؤثر دانست و اضافه کرد: این اعتبار بخش زیادی از مشکلات و نیازهای دانش آموزان به‌ویژه در زمینه تقویت علمی و برگزاری کلاس های کنکور را پوشش می‌داد که تلاش می‌کنیم در نشستی با دهیاران منطقه ضرورت اجرای این طرح را به صورت عملی پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بدون اعتبار و پشتوانه مالی کارها پیش نمی رود، ادامه داد: ایجاد انگیزه در دانش آموزان با بهره مندی از شیوه‌های عملی لازم است زیرا به دلیل وجود و فعالیت بخش کشاورزی در منطقه این انگیزه نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

یزدان‌شناس، تکمیل‌نشدن ساختمان مدرسه امیرکبیر بردخون را دغدغه‌ای مهم خواند و ابراز داشت: با همه توان و استفاده از ظرفیت‌های موجود و مشارکت مردم و مسئولان برای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه تلاش می‌کنیم.

فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات

حجت الاسلام محمدجواد عاشوری امام جمعه موقت بردخون نیز اظهار داشت: برای کاهش تصادفات بویژه در بین دانش آموزان فرهنگ سازی شود.

وی افزود: آمار تصادفات در بخش بردخون افزایش داشته که ضرورت دارد با تشکیل نشست ها با اولیا و دانش آموزان و بیان واقعیات و چگونگی استفاده از وسایط نقلیه به کاهش تصادفات، خسارات و تلفات در منطقه کمک کنیم.

عاشوری با اشاره به سوادآموزی و تقدیر از تلاش های صورت گرفته، اضافه کرد: مسئولیت خطیر انسان سازی بر عهده آموزش و پرورش است زیرا مدیران فردا و آینده سازان جامعه از بین همین دانش آموزان هستند که امیدواریم تربیت نیز همراه با آموزش گسترش پیدا کند.

حمایت افز فعالیت‌های فرهنگی

شهردار بردخون نیز گفت: منطقه بردخون سرشار از استعدادها و انسان های فرهیخته است که در کشور به خدمت صادقانه می پردازند اما نیاز است که از دانش آموزان غفلت نکنیم و با همه وجود آنان را برای ساختن این شهر و دیار تشویق و ترغیب کنیم.

ارسلان حصیری افزود: به همه کارکنان شهرداری تأکید شده در صورت ارتکاب هرگونه خلاف در زمینه رانندگی باید جوابگوی عمل ناپسند خود باشند و در این زمینه هیچگونه تبعیض و چشم پوشی قائل نمی شویم.

وی اضافه کرد: برای حمایت از فعالیت‌های کانون فرهنگی تربیتی شهید نامدار و تقویت برنامه ها مبلغ هفت میلیون ریال به کانون کمک می کنیم و آماده  کمک برای تقدیر از برترین های دانش آموزی و کسب کنندگان مقام های استانی هستیم.

نهضت علمی و آموزشی در منطقه ایجاد می شود

ظهیر محمودی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز اظهار داشت: با همت فرهنگیان نهضت علمی و آموزشی در منطقه ایجاد می شود.

وی با اشاره به فعالیت های سوادآموزی در منطقه، گفت: در سال تحصیلی جدید سه دوره سوادآموزی با حضور ۶۸ نفر سوادآموز و ۹ آموزش دهنده در منطقه تشکیل شده که با وجود همه دشواری‌های بیشتر افراد گروه سنی سوادآموزی جذب شده اند و این موفقیتی بزرگ برای منطقه است.

محمودی همه مدارس را آماده برگزاری امتحانات نوبت اول دانست و افزود: امتحانات ویترین عملکرد آموزش و پرورش است و همه فرهنگیان و متولیان تعلیم و تربیت می کوشند با احساس مسئولیت و تلاش مضاعف این وظیفه مهم را به سرانجام برسانند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون با بیان جایگاه و نقش فعالیت های فرهنگی هنری در بین دانش آموزان، اضافه کرد: کانون فرهنگی تربیتی شهید نامدار با کادر مدیریتی علاقمند از ابتدای سال تحصیلی فعالیت خود را با رویکرد جدید آغاز کرده و رشته های فرهنگی هنری و مذهبی به صورت منظم در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰سال از زمان ساخت کانون فرهنگی می گذرد و با توجه به اینکه ساختمان تخریبی است نیاز به بازسازی و احداث ساختمان جدیدی برای این مرکز فرهنگی داریم.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون با بیان این موضوع که ساختمان فعلی اداره وضعیت مناسبی ندارد  و برای تکمیل مدرسه امیرکبیر حدود ۱۰ درصد کار لازم است، خاطرنشان کرد: مدارس فرهنگ، اندیشه و حافظ ساختمان مستقل ندارند و به صورت چرخشی در شیفت مخالف مدارس دیگر مستقر هستند.

در ادامه یوسف جعفری، حیدر مغدانی، حسین درویشی صفت، محمد شهنیایی، احمد اسیری، حسین کشاورز و مجید دریایی اعضای دیگر شورا پیرامون حوزه آموزش و پرورش مطالبی بیان کردند.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.