تلفات انرژی در کهگیلویه و بویراحمد 11 درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تلفات انرژی در این استان با 11 درصد کاهش از 24 درصد سال 1392 به 13 درصد در سال گذشته رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داوود راهزادی اظهار داشت: عوامل مؤثر در تحقق این امر مهم شامل جمع آوری برق‌های غیرمجاز و تبدیل شبکه‌های توزیع سیمی به کابلی است.

وی افزود: سالانه به طور میانگین افزون بر 10 هزار برق غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مشکلات مهم در این استان سرقت شبکه‌های توزیع سیمی و ترانسفورماتورها بوده که بروز اختلال در تأمین برق مشترکان را به دنبال دارد.

راهزادی بدون اشاره به آمار، عنوان کرد: تعدادی از این سارقان تاکنون شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد دستگیر و برای مجازات به دستگاه قضایی استان معرفی شده‌اند.

وی ابراز داشت: برخورد مداوم خودروها با پایه‌های برق بر اثر سرعت بالا و یا انحراف از جاده از دیگر معضلات موجود در کهگیلویه و بویراحمد است که این امر موجب بروز خسارت به ترانسفورماتورها شده و تعویض آنها نیز علاوه بر زمان بر بودن هزینه‌های قابل توجهی برای شرکت توزیع نیروی برق استان دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: اوج یا پیک مصرف برق در فصل تابستان در این استان روزانه حدود 417 مگاوات بوده درحالی‌که این میزان در دیگر فصول سال به حدود 205 مگاوات در روز کاهش می‌یابد.

راهزادی اظهار داشت: صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق توسط مشترکان کهگیلویه و بویراحمد در فصل تابستان منجر به تأمین برق موردنیاز استان بدون صرف هزینه‌های اضافی برای ساخت نیروگاه‌های جدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید رشد منطقی بین میزان تولید و مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته باشد، افزود: مشترکان این استان با روش‌هایی شامل استفاده از وسایل برقی دارای برچسب انرژی و لامپ‌های کم‌مصرف اقدام به مصرف بهینه این کالای باارزش کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخش عمده‌ای از خاموشی‌ها در این استان بابرنامه بوده و از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود اما برخی رسانه‌ها بدون جویا شدن نظر مسئولان شرکت توزیع نیروی برق استان در مورد دلیل آن اقدام به انتشار خبر می‌کنند.

افزون بر 240 هزار مشترک برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد حدود 85 درصد خانگی و کمتر از نیم درصد نیز صنعتی است.

انتهای پیام/غ

اخلال در توزیع برق با سرقت شبکه های سیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.