ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

برخی مسئولان شأن افراد را در محل زندگی می‌دانند/روحیه اشرافی‌گری در میان آنها رواج یافته است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: روحیه اشرافی‌گری در میان مسئولان رواج یافته و فکر می‌کنند که شأن افراد به محل زندگی است.

برخی مسولان شان افراد را در محل زندگی می‌دانندحمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارنظر یکی از نمایندگان لیست امید مبنی بر اینکه شأن نمایندگان بالاتر از آن است که بخواهند در خانه‌ای با اجاره بهایی کمتر از ماهی 5 الی 6 میلیون تومان زندگی کنند، اظهار کرد: این نوع صحبت‌ها برای یک جامعه غربی که ملاک‌ها و معیارهای متفاوتی با ما دارد ممکن است درست به نظر برسد اما در جامعه اسلامی که مسئولان باید زندگی خود را با قشر متوسط جامعه تطبیق دهند، چنین شأنی تعریف نشده است.

وی افزود: لذا به نظر می‌رسد با طرح چنین مباحثی، متأسفانه روحیه اشرافی‌گری در میان مسئولان رواج یافته و فکر می‌کنند که شأن افراد به محل زندگی است.

ترقی تصریح کرد: شأن مسئولان یک کشور در جامعه اسلامی در خدمتگذاری به مردم و حل مشکلات آنان و به مانند آنها زندگی کردن خلاصه می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد:‌ حضرت امام خمینی(ره) فرمودند کسانی که درد فقر و محرومیت را چشیده‌اند تا آخر با ما خواهند ماند و کسانی که طعم فقر را نچشیده‌اند درکی از مشکلات و گرفتاری‌های مردم ندارند.

وی ادامه داد: افرادی که درک صحیحی از مشکلات و دغدغه‌های مردم ندارند بی شک این امر در نحوه قانون گذاری آنها تأثیر خواهد گذاشت چرا که اولویت برای این گونه افراد حل مشکلات مردم نبوده است و شخصی تصور می‌کند که باید سطح زندگی خود را با بالاترین قشر جامعه  تطبیق دهد و نمی‌تواند از حقوق عموم مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه حمایت و پشتیبانی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار