مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: از ابتدای سال تاکنون 27 درصد سهم تسهیلات مکانیزاسیون شهرستان بهار جذب شده است.

جذب 27 درصدی تسهیلات مکانیزاسیون شهرستان بهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هوشنگ کرمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه سهم تسهیلات مکانیزاسیون شهرستان بهار در سال‌جاری بیش از 7 میلیارد تومان است، افزود: از ابتدای سال تاکنون 27 درصد سهم تسهیلات مکانیزاسیون شهرستان بهار جذب شده است.

 وی با اشاره به اینکه مشکلی برای پذیرش تقاضا در راستای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون وجود ندارد اما متقاضی دریافت تسهیلات کم است، ادامه داد: کشاورزان مایل به خرید تراکتور، ادوات و تجهیزات کشاورزی، دامداری، تولید قارچ و گلخانه می‌توانند برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون اقدام کنند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اینکه مشکلی برای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون وجود ندارد، افزود: تسهیلات مکانیزاسیون با سود 15 درصد و بازپرداخت پنج یا 6 ساله پرداخت می‌شود.

 وی با اشاره به ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها با سود پایین‌تر، ادامه داد: در چهار یا پنج سال گذشته در شهرستان بهار تسهیلات مکانیزاسیون به خوبی جذب و پرداخت شده، از این رو تقاضای اولیه‌ای وجود ندارد و اشباع شده است.

 کرمی با اشاره به اینکه حدود چهار یا پنج سال پیش در هر منطقه 200 پرونده تراکتور و ادوات تقاضا داشت اما اکنون این‌گونه نیست، یادآور شد: پیشنهاد شده سود تسهیلات مکانیزاسیون کاهش یابد چراکه برخی بانک‌ها تسهیلات با سود پایین‌تر ارائه می‌کنند و کشاورزان از تسهیلات مکانیزاسیون با سود 15 درصد استقبال نمی‌کنند.

 وی با بیان اینکه سال گذشته 70 درصد معادل 5 میلیارد تومان از سهم تسهیلات مکانیزاسیون شهرستان بهار جذب شد، بیان  کرد: در چهار سال گذشته 21 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون در شهرستان بهار جذب شده و این شهرستان پیشرو در جذب بوده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه امسال تلاش می‌کنیم که صد در صد تسهیلات مکانیزاسیون را جذب کنیم و حتی از مانده استان هم جذب شود، خاطرنشان کرد: 7 میلیارد تومان پرونده تقاضا در بانک وجود دارد اما کشاورزان مشکل بالا بودن نرخ سود، وثیقه و آورده دارند.

انتهای پیام/ج

27 درصد از سهم تسهیلات مکانیزاسیون جذب شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.