توزیع روزانه 200 مترمکعب آب میان عشایر آبدانان

مسئول اداره امور عشایری آبدانان گفت: با توجه به کمبود بارندگی بویژه در مناطق گرمسیری استان روزانه 200 متر مکعب برای تامین آب آشامیدنی عشایر این شهرستان به صورت سیار توزیع می شود.

توزیع روزانه 200 مترمکعب آب میان عشایر آبدانان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ کوروش شادی اعلام کرد: 11 هزار نفر از جمعیت 50 هزار نفری شهرستان آبدانان زندگی خود را در 6 کانون و زیستگاه بصورت عشایری و کوچرو سپری می کنند.

وی میزان بارندگی های سال آبی جاری را نگران کننده دانست و افزود: با استفاده از 14 دستگاه تانکر و تراکتور روزانه 200 متر مکعب آب آشامیدنی میان جامعه عشایری شهرستان آبدانان توزیع می شود.

مسئول امور عشایری آبدانان از مصرف 18 هزار کیسه آراد میان عشایر این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و یادآور شد: روزانه 2 هزار کیسه آرد مصوب دولتی بین آنان توزیع می شود.

شادی اضافه کرد: امسال یک هزار و 400 تن جو، کنسانتره و علوفه یارانه ای بین دامداران این شهرستان توزیع شده و به منظور تقویت بنیه مالی و اقتصادی عشایر منطقه از ابتدای امسال تاکنون پنج میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات مواد 10 و 12 بودجه به 70 نفر از دامداران آبدانان پرداخت شده است.

وی تامین علوفه های دامی، تهیه مواد غذایی مورد نیاز و تعمیر و نگهداری راه های عشایری را مهم ترین رسالت های ذاتی این اداره عنوان کرد و ادامه داد: کار احداث و اصلاح مسیر 13 کیلومتری منطقه سخت گذر دهبنه با اعتبار 18 میلیارد ریال از محل منابع اداره کل مرکز عشایری استان ایلام در دست انجام است که تا یکماه آینده مشکل ارتباط جاده ای مردم و عشایر این منطقه حل می شود.

عشایر شهرستان آبدانان با در اختیار داشتن 450 هزار راس دام سبک رتبه اول پرورش دام را در سطح استان ایلام دارند.

انتهای پیام/اس

توزیع آشامیدنی به دامداران آبدانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.