کشت بیش از 4700 هکتار نخود پاییزه در اراضی شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی ‎ جاری 4 هزارو 766 هکتار از اراضی زراعی شهرستان کرمانشاه زیر کشت نخود پاییزه رفته است.

حاتمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ گفت: در سال زراعی جاری بیشترین ارقام نخود پاییزه کاشت شده در اراضی کشاورزی این شهرستان رقم های عادل و منصور بوده  است  که با توجه به عملکرد متوسط 1400کیلوگرم در هکتار پیش بینی می شود بالغ بر 6هزارو 600 تن نخود پاییزه تولید  و روانه بازار مصرف شود.

وی  افزود: در سال زراعی گذشته 2هزار و 695 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت نخود پاییزه رفته بود که از این سطح مقدار 3هزار773  تن نخود برداشت گردید.

حاتمی   با بیان اینکه  طبق بررسی های انجام شده چنانچه نخود در پاییز کشت شود عملکردش از نخود بهاره بسیار بیشتر خواهد بود گفت:از حدود 3 سال پیش توسعه کشت نخود پاییزه در این شهرستان شروع شده است و  ارقام مناسبی برای کشت نخود پاییزه که در برابر برق زدگی مقاوم هستند در موسسه تحقیقات دیم سرارود بدست آمده است.

 وی بیان کرد: قرار گرفتن کشت حبوبات در تناوب زراعی اراضی دیم به ویژه پس از کشت گندم یک ضرورت است؛ لذا افزایش و حفظ سطح زیر کشت حبوبات در دستور کار این مدیریت قراردارد.

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه تأكیدكرد: در راستای اجرای سیاست های سازمان جهاد کشاورزی جهت اجرای روش هایی که هزینه های کشت سنتی نخود را کاهش داده و درآمد حاصل از این محصول را بالا ببرد، اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

وی گفت: با تلاش همکاران، امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه های بذرکار صورت خواهدگرفت که این اقدام موجب کاهش هزینه های کارگری و افزایش قابل توجه عملکرد محصول و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: برنامه ریزی شده تا پایان سال 1400 سطح زیر کشت نخود پاییزه شهرستان کرمانشاه به بیش از 20 هزار هکتار برسد.

گفتنی است: غالب کشت نخود در شهرستان کرمانشاه بصورت بهاره بوده است وسالانه بیش از 45 هزار هکتار اراضی دیم این شهرستان به کشت نخود بهاره اختصاص می یابد.

انتهای پیام/ز


امسال کاشت مزارع نخود پاییزه به صورت کاملاً مکانیزه انجام شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.