سیر صعودی نرخ رشد جمعیت در بردسیر

رییس اداره ثبت احوال بردسیر گفت: یک سال گذشته شاهد سیر صعودی نرخ رشد جمعیت و سیر نزولی آسیب های اجتماعی دراین شهرستان بوده ایم.

سیر صعودی نرخ رشد جمعیت در بردسیربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ بنی اسدی رئیس اداره ثبت واحوال شهرستان بردسیر به مناسبت آغاز هفته ثبت احوال و پرسنل این اداره با فرماندار این شهرستان دیدار کردند.


وی پاسداری از اسناد سجلی مردم را از اهم وظایف این اداره برشمرد و افزود: اداره ثبت احوال در خصوص انتشار امار جمعیتی؛ ثبت وقایع چهارگانه حیاتی، تغییر نام، تعویض شناسنامه ها و کارت ملی، پاسخ به استعلامات به مردم ارائه خدمات می دهد.


بنی اسدی الکترونیکی کردن اسناد محرمانه و سجلی را از دیگر وظایف این مرکز نام برد و تصریح کرد :در گذشته به دلیل ارائه خدمات دستی و همچنین مشکلات حفاظت از این اسناد با مسائل عدیده ای روبرو بودیم که امروزه با الکترونیکی شدن این اسناد ضمن حفظ آن ها از تمام نقاط کشور دسترسی به آن ها میسر می شود.


وی از دیگر مزایای مکانیزه شدن سیستم ثبت احوال را کاهش بروکراسی اداری نام بردو افزود: در نه ماهه امسال 3 هزار و 98جلد شناسنامه مکانیزه ؛4 هزار و 175 کارت ملی هوشمند؛ 443 جلد شناسنامه نوزاد صادرشده است.


بنی اسدی گفت: همچنین ازابتدای سال جاری 281نفر وفات؛282نفر ازدواج؛89نفر طلاق ۵۸ نفرتعییر نام خانوادگی و۱۰ نفرتغیر نام ثبت شده است.


در ادامه این جلسه نجف پور، فرماندار بردسیر ضمن تبریک هفته ثبت احوال از عملکرد این اداره تقدیر و تشکر کرد و کاهش نرخ بیکاری،طلاق و افزایش نرخ رشدجمعیت و امید به زندگی را ازمهمترین دستاوردهای دولت تدبیروامید درشهرستان دانست.


وی اظهار امیدواری کرد :که با روحیه امید و خودباوری که در فرزندان بردسیر ایجاد شده است بتوانیم شاهد روزی باشیم که نرخ بیکاری وسایرمعضلات اجتماعی به ویژه طلاق در شهرستان به صفر برسد.


گفتنی است: سوم تا نهم دی ماه به عنوان هفته ثبت احوال و روز سوم به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.


انتهای پیام/س

 

سیر صعودی نرخ رشد جمعیت و سیر نزولی آسیب های اجتماعی در بردسیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار