مادران باردار بخوانند:

عوارض زایمان سزارین که شاید ندانید

متاسفانه این روزها سزارین به یک مد در جامعه تبدیل شده و بسیاری از خانم‌ها بدون هیچ تفکری و فقط به دلیل ترس از درد زایمان طبیعی، سزارین را انتخاب می‌کنند.

عوارض زایمان سزارین که شاید ندانیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این در حالی است که تنها مزیت زایمان سزارین انتخابی، اطلاع مادر از چگونگی زایمان و عامل دیگر راحتی آن برای جراح است، اما خانم‌های باردار باید بدانند که سزارین یک جراحی بزرگ شکمی و بسیار جدی است و می‌تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال، بهبود جراحی سزارین ساده نیست. روز بعد از جراحی معمولا مادران باید حرکت داشته باشند در حالی که به واسطه درد ناشی از جراحی هنوز هم به آرام‌بخش و مسکن نیاز دارند.

پرستار به مادر باردار کمک می‌کند تا شروع به حرکت کند تا خطر تشکیل لخته در پاها و بدن کمتر شود.

از طرفی چون رحم نزدیک روده‌ها و مثانه قرار دارد، برش سزارین باید به دقت انجام شود چرا که ممکن است به ارگان‌های دیگر آسیب‌رسیده و باعث عفونت شود.

در عین حال، خطر خون‌ریزی هنگام عمل را هم نباید نادیده گرفت. بنابراین انجام زایمان سزارین باید محدود به افرادی شود که به یک دلیل پزشکی و به‌منظور حفظ سلامت مادر و جنین مجبور به سزارین اجباری می‌شوند.

شادابی پس از زایمان طبیعی

سرحالی و شادابی مادر پس از زایمان طبیعی نکته بسیار مهمی است. مادری که زایمان طبیعی می‌کند، همان روز پس از زایمان براحتی می‌تواند کارهای مربوط به خود و بچه را انجام دهد، اما مادری که سزارین می‌کند چند روز باید استراحت کند.

دردهای پس از سزارین نیز خیلی زیاد است به طوری که مادر نیاز به مسکن پیدا می‌کند در حالی که به‌صورت معمولی و طبیعی مادر هفت تا هشت ساعت قبل از زایمان طبیعی درد خواهد داشت، اما در مورد سزارین این دردها چند روز و حتی هفته‌ها ادامه می‌یابد.



کاهش وزن بعد از زایمان سزارین سخت‌تر است



خانم‌هایی که زایمان طبیعی دارند بسیار زودتر از خانم‌های سزارینی فعالیت روزانه خود را آغاز می‌کنند و به واسطه فعالیت‌ها و ورزش‌های بعد از زایمان زودتر به تناسب اندام می‌رسند، چرا که عوارض بیهوشی و درد ناشی از بخیه‌ها و فشارهای شکمی را ندارند.

در عین حال، براحتی قادرند به نوزادشان شیر دهند و همین شیردهی موجب سوختن 500 کالری در طول شبانه روز خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بیهوشی عمومی یا موضعی؛ کدام عوارض کمتری دارد؟




و اما آی کیو

بر اساس بررسی‌ها در نوزادانی که به روش سزارین متولد می‌شوند، خطر ابتلا به دیابت نوع اول، ابتلا به آسم و آلرژی بیشتر از نوزادانی است که به روش زایمان طبیعی به‌دنیا می‌آیند. همچنین این باور غلط را که بچه‌های سزارینی باهوش‌ترند برای همیشه فراموش کنید.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

حقایقی درباره سزارین که نمی دانستید!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار