معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

امدادرسانی مطلوب بیمارستان کوهبنان به زلزله زدگان/ لزوم توسعه زیرساخت های درمانی کرمان

جان بابایی گفت: بیمارستان کوهبنان در زمان زلزله بدون هیچ توقفی، خدمات درمانی لازم را به مردم ارائه کرد.

امدادرسانی مطلوب بیمارستان کوهبنان به زلزله زدگان/ لزوم توسعه زیرساخت های درمانی شهر کرمانبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در پایان سفر یک روزه خود به همراه رئیس سازمان غذا و دارو و سرپرست سازمان اورژانس کشور و مدیرکل دفتر فنی وزارت بهداشت به مناطق زلزله زده استان کرمان، اظهار کرد: این سفر با دستور وزیر بهداشت انجام شد و از مراکز بهداشتی و درمانی این مناطق بازدید کردیم.

وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان در حال ساخت شهرستان زرند گفت: سازمان مجری باید هر چه زودتر نسبت به تکمیل این بیمارستان اقدام کند زیرا برای تکمیل و تحویل آن تعهد داده و باید تا کنون این پروژه را تحویل داده بود.

وی تصریح کرد: شهرستان زرند بدون در نظر گرفتن بیمارستان تامین اجتماعی، فاقد بیمارستان دولتی است و باید زودتر پروژه ساخت این مرکز درمانی به اتمام برسد.

ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان شفا کرمان

جان بابایی ضمن تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های درمانی شهر کرمان، افزود: امیدواریم با مساعدت های دولت، 2 مجتمع بیمارستانی در کنار بیمارستان های افضلی پور و شهید باهنر کرمان به بهره برداری برسد و بتواند بخشی از بار درمان بیمارستان های اصلی کرمان را کاهش دهد.

جان بابایی افزود: ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان شفا کرمان نیز در این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در هیئت امنای بیمارستان باید مباحث فنی و مجوزهای لازم از جمله ماده 23 و سرمایه گذاری و منابع مورد نیاز آن بررسی شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سازمان مجری، سازنده برخی از بیمارستان ها و وزارت بهداشت، بهره بردار آنهاست، گفت: امیدواریم پروژه های درمانی کشور، زودتر آغاز شود و به بهره برداری برسد البته تلاش ما این است که وزارت بهداشت، بیمارستان ها را بسازد و تجربه نشان داده، در بیمارستان هایی که توسط وزارت بهداشت ساخته می شود، مسائل فنی به صورت بهتری رعایت می شود.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از مهم ترین اقدامات وزارت بهداشت در زمان بروز حوادثی مانند زلزله، انتقال بیماران است که مقرر شد در زمان های بحران، ایجاد بیمارستان های صحرایی و انتقال هوایی بیماران با سرعت انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار