انجمن حقوق بشر بحرین حکم اعدام جوانان در این کشور را ناعادلانه خواند

انجمن حقوق بشر بحرین با انتقاد از صدور حکم اعدام شش شهروند بحرینی در دادگاه نظامی، این محاکمه را ناعادلانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بیانیه انجمن حقوق بشر بحرین که در اعتراض به اعدام ۶ جوان بحرینی صادر شد، آمده است: امروز، روز سیاهی در تاریخ بحرین و حکم‌های صادر شده هشداری مبنی بر مجازات و پیگرد شهروندان در صورت برگزاری تجمعات مسالمت آمیز و حق آزادی بیان توسط دادگاه نظامی بحرین است.

 در این بیانیه با اشاره به اینکه درپی اصلاح قانون دادرسی توسط پادشاه بحرین، امکان صدور حکم اعدام در خصوص چنین اتهاماتی فراهم شده، آمده است: جوانانی که در این پرونده محکوم شده اند برای مدت طولانی ربوده شده و زیر ۱۱ نوع شکنجه مانند شوک الکتریکی قرار گرفته اند. محرومیت از ملاقات با وکیل و خانواده هایشان و نیز تهدید خانواده‌ها و وکلا در صورت پیگیری پرونده‌های آنان از دیگر مواردی بود که در این بیانیه به آن اشاره شده است.

همچنین دادگاه، پرونده پزشکی قانونی سید علوی الموسوی را که از همراهان همیشگی آیت الله عیسی قاسم بوده و به اعدام محکوم شده است، مخفی کرد. پرونده‌ای که حاکی از شکنجه او در طول مدت بازداشت است.  

محمد المتغوی از فعالان حقوقی محکوم به اعدام در این قضیه نیز پیش از ربوده شدن ساعت‌ها در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.

متهمان در جلسه دوم دادگاه برای نخستین بار از اتهام خود مبنی بر طراحی نقشه ترور فرمانده نیرو‌های مسلح مطلع و متعجب شده اند چرا که در این خصوص با آن‌ها بازجویی نشده بود. متهمان فقط در جلسه دوم دادگاه اجازه ملاقات با وکلای خود را آن هم تنها برای ۵ دقیقه یافته اند.

یکی از نوجوانان محکوم در این قضیه در جلسه دوم دادگاه امکان دیدار خانواده خود را یافته و از آن‌ها پرسیده است که فرمانده نیرو‌های مسلح بحرین کیست که او متهم به طراحی نقشه ترور او شده است. بدین معنا که به علت کمی سن، او به هیچ وجه شخص مدعی پرونده را نمی‌شناخته است.  

سه تن از محکومین پرونده هنگام بازداشت کودک و کمتر از ۱۸ سال بودند.

انجمن حقوق بشر بحرین در انتها از اعضای مجلس حقوق بشر سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر خواست برای متوقف ساختن تنفیذ حکم‌های اعدام صادر شده، فورا دخالت کنند.

 انتهای پیام/

 اعتراض انجمن حقوق بشر بحرین به حکم اعدام ۶ جوان بحرینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار