زایشگاه جدید جیرفت بهمن ماه افتتاح می شود

معاون بهداشت ودرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت : زایشگاه جدید جیرفت با مکانی مجهز در ایام دهه فجر امسال افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی سالاری مقدم معاون بهداشت،درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نشست خبری با اصحاب رسانه در پنجمین نمایشگاه کتاب جنوب استان کرمان درپاسخ به سوال خبرنگار ما راجع به زایمان های طبیعی در آمبولانس در جنوب کرمان گفت:
زایمان یک روند طبیعی می باشد و ممکن است در هر مکانی اتفاق افتد.

وی افزود: زایمان های طبیعی که در آمبولانس صورت می گیرد در محیطی کاملا استریل و با رعایت جوانب شرعی است که در این موارد جای هیچگونه نگرانی نیست.

سالاری مقدم در پاسخ به دیگر خبرنگاران با بیان اینکه بیمارستان کاشانی جیرفت دارای زیرساختهای نامناسبی بوده و نیاز به یک زایشگاه جدید در این شهرستان است افزود: بیمارستان کاشانی دارای بافتی فرسوده است و با توجه به نیاز مردم به زایشگاهی زیبا و در خور شان این عزیزان، در ایام الله دهه فجر زایشگاه جدید جیرفت افتتاح می شود.

سالاری مقدم به عقرب زدگی های اخیر در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت:تا کنون بیش از ۲هزار و چهل مورد اعلام عقرب گزیدگی داشتیم که متاسفانه ۴مورد آن منجر به فوت شده است.

وی افزود : دانشگاه علوم پزشکی با آموزش چهره به چهره و حتی استفاده از تریبون های نماز جمعه کار فرهنگی آگاه سازی را دراین زمینه انجام داده تا افراد پس از گزش عقرب به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنند.

سالاری مقدم با بیان اینکه سالانه در دنیا ۵هزار مورد فوتی بر اثر عقرب گزیدگی وجود دارد از تجهیز همه مراکز درمانی به سرم ضد سم عقرب خبر داد و افزود:در همه بیمارستان ها علاوه بر سرم ضد سم عقرب،داروهایی که برای گزش مورد نیاز هستند وجود دارد.

وی تصریح کرد: برخوردار نبودن مردم در مناطق محروم از امکانات زیرساختی از جمله آب، برق و جاده دسترسی می تواند در نرسیدن به موقع افراد به مراکز درمانی موثر باشد. وی ضمن اشاره به شرایط رشد و نمو حشرات موذی در برخی از مناطق جنوب کرمان مقابله ۱۰۰درصدی با آمار گزش را دور از انتظار دانست.

سالاری مقدم با اشاره به کمبود پرستار و ماما درجنوب اظهار کرد: در راستای تأمین نیروی انسانی بیمارستان ها و حوزه سلامت دکتر افضلی معاونت توسعه و نیروی انسانی پیگیر دریافت مجوز استخدام از وزارتخانه است.

وی گفت : پستهای مدیریتی که به پرستاران توسط بنده واگذار شده ۱۵ مورد بوده که در گذر زمان تحول چهره بیمارستان را باهمین تصمیم مشاهده خواهید کرد.

وی در ادامه از جذب ۳۲ پزشک متخصص( زنان،روانپزشک،گوش حلق بینی،ارتوپد و...) خبر داد و افزود: از این تعداد ۸نفر برای جیرفت و بقیه در سایر شهرستان های جنوبی جذب شده اند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: پرونده اختلاس گران این دانشگاه درحال رسیدگی است و متهمین ظاهرا در آستانه انفصال از خدمت هستند.

وی همچنین به وضعیت نامطلوب سرویس های بهداشتی عمومی در جیرفت اشاره کرد و افزود: این مسئله با استانداردهای قابل قبول حق مردم است و این ضعف به همت و همکاری شهرداری و شورای شهر مرتفع می شود.
انتهای پیام/ی

جذب 32 پزشک متخصص در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار