رحمانی‌فضلی در حاشیه جلسه هیأت دولت مطرح کرد؛

آمادگی دستگاه‌های امدادرسان در صورت وقوع زلزله/مردم تنها به اطلاعیه‌های رسمی توجه کنند

وزیر کشور با اشاره به زلزله شب گذشته البرز گفت: از مردم می‌خواهیم که در چنین مواقعی توجهشان به اطلاعیه‌های رسمی باشد.

آمادگی دستگاه‌های امدادرسان در صورت وقوع زلزله/مردم تنها به اطلاعیه‌های رسمی توجه کنندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در حاشیه نشست هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله شب گذشته در تهران و البرز، گفت: صداوسیما و رسانه‌ها باید اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار دهند، زیرا بیشترین ارتباط را با مردم دارند.

وی تاکید کرد: مردم در این مواقع ضمن حفظ آرامش و هوشیاری، در محدوده منازل خود باشند و وارد خیابان‌ها نشوند و ترافیک ایجاد نکنند؛ چون این کار خدمات رسانی را دچار مشکل و شرایطی برای نیروی‌های انتظامی ایجاد می‌کند که از نظر انتظامات کار سخت می‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: اینکه می‌گوییم مردم در کنار منازل خود باشند برای این است که در این مواقع سارقین از فرصت استفاده و از منازل آنها سرقت می‌کنند، مردم باید به اطلاعیه‌های رسمی توجه داشته باشند، همه باید در این مواقع دست به دست هم دهیم و کمک کنیم که این موضوع را درست مدیریت کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: حضور شب گذشته مردم در خیابان‌ها ترافیک ایجاد کرد که اگر شرایط خاصی رخ دهد، قطعا خدمات رسانی دچار مشکل می‌شود.

وزیر کشور همچنین اظهار کرد: هفته گذشته درباره آمادگی در تهران تصمیماتی گرفته شد که بر این اساس 22 منطقه تهران را بین 22 استان تقسیم کردیم و با شهردار تهران هم هماهنگ کردیم که فضای مناسب را برای همه استان ها در این مناطق به منظور ایجاد سوله و انبار کردن وسایل و امکانات و محل استقرار نیروها را فراهم کنند تا در شرایطی که نیاز به کمک بود، استانها با کوچکترین و کمترین زمان بتوانند خودشان را برسانند همچنین قرار شد در این خصوص مانوری هم برگزار شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید ضریب کمک رسانی در تهران را افزایش دهیم؛ امیدواریم انشالله اتفاق خاصی نیافتد اما در این خصوص و در روز جاری جلسه ای با متخصصین امر زلزله خواهیم داشت تا آخرین وضعیت را مطرح و تشریح کنند تا بتوانیم آنها را در تصمیم گیری هایمان لحاظ کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.