ماکنعلی؛

مرغداری‌های غیرمجاز انتقال ویروس های بیماری‌زا را تشدید می‌کنند

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: وجود مرغداری‌های غیر مجاز در انتقال ویروس موثر است.

مرغداری‌های غیرمجاز انتقال ویروس های بیماری‌زا را تشدید می‌کنندعلی‌صفر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در شرایط فعلی تردد بیش از حد وسایل حمل‌ونقل برای جابجایی واکسن و حتی تخم مرغ باعث انتقال ویروس آنفلونزای پرندگان می‌شود همچنین تراکم بیش ازحد مرغ ها هم باعث انتقال ویروس می‌شود.

وی وجود مرغداری های غیر مجاز در انتقال ویروس را مهم دانست و  ادامه داد: متاسفانه  مرغداری‌های غیرمجاز که مسائل زیست‌محیطی و استاندارد را  رعایت نمی کنند باعث افزایش  بیماری می‌شوند و امروزه شاهد مشکلاتی از قبیل خروجی هواکش‌های مرغداری ها به هم چسبیده هستیم که این امر هم می توانند باعث بیماری شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های مشخص بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که این بیماری را کنترل کرده به طوری که تا چندسال آینده چنین بیماری گزارش نشود.

ماکنعلی تصریح کرد: طی یک ماه گذشته به دلیل شیوع آنفلوآنزای پرندگان قیمت این محصول  به 17 هزار تومان افزایش یافته تا جایی که ستاد تنظیم بازار دستور واردات 20 هزار تن تخم‌مرغ را صادر کرد و اکنون ترکیه یکی از بازارهای وارداتی تخم‌مرغ به کشور است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآورشد: این هراس وجود دارد که با شیوع گسترده آنفلوآنزای پرندگان، مرغداری‌ها درگیر این بیماری شوند و دیگر توان تولید را نداشته باشند و بخشی از اشتغال و تولید کشور به همین دلیل از بین برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار