اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آمدن به خیابان راهکار حل مشکلات نیست/دولت باید برای حل معضلات اتاق‌های فکر تشکیل دهد

عضو جامعه روحانیت مبارز آمدن به خیابان راه‌حل مناسبی برای اعتراض نیست،گفت:دولت باید برای حل معضلات اتاق‌ فکر تشکیل دهد.

آمدن به خیابان راهکار حل مشکلات نیست/ باید اتاق‌های فکر برای حل این معضلات ایجاد شود/ برای حل مشکلات باید اقدام عملی صورت گیردسیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار  احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دلایل اعتراض‌های چند روز گذشته در برخی شهرهای کشور، اظهار کرد: اعتراض‌ها فقط در چند استان بوده که آن هم به تعداد انگشتان دست نمی‌رسد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اعتراض یعنی نارضایتی از وضع موجود، ادامه داد: این نارضایتی‌ها به خاطر گرانی، تبعیض، اعتیاد، اختلاس و مواردی از این دست از گذشته وجود داشته است؛ در کشور مشکل بیکاری، کاهش تولید و واردات وجود دارد.

وی گفت: راهکار حل این مشکلات نشستن در پشت میز نیست و باید وارد عرصه شویم و بگوییم که با ویروس یا به عبارت بهتر آسیب باید چه کنیم؟

اکرمی ادامه داد: اینکه به خیابان‌ها بیاییم، شعار بدهیم و راه را ببندیم نه مشکلی را حل می‌کند حتی مشکلات کشور را افزایش می‌دهد و امکان درگیری نیز در این بین وجود دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در قانون اساسی به نحوه برگزاری اعتراض‌ها اشاره شده است، افزود: ملت ما حق تجمع و اعتراض را دارد، اما باید این کار در چارچوب قانون برگزار کند؛ همه مردم باید با تجمع در حسینیه‌ها، هیئت‌ها، نمازجمعه‌ها و یا مقابل مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را اعلام کنند و با نمایندگان و سایر مسئولان صحبت کنند، نه اینکه به خیابان‌ها بریزند.

وی با تأکید بر اینکه ممکن است با به خیابان آمدن عده‌ای به برخی چهره‌های کشور توهین کنند، تصریح کرد: گاه شده به گرانی‌ها معترض بودیم و به خیابان‌ها آمدیم و همین کار موجب شده تا با بالارفتن چاشنی اعتراض به برخی چهره‌ها توهین کنیم که این موجب می‌شود تا خواسته اصلی معترض‌ها زیرسوال برود.  ما مشکلات را می‌پذیریم اما راه‌حل آن در کف خیابان آمدن نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره وظایف دولت گفت: دولت باید اتاق های فکر را در وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و حتی فرمانداری‌ها تشکیل دهد تا به بررسی مشکلات پرداخته شود.

وی تصریح کرد: در این اتاق فکرها باید از افراد مختلف دعوت شود تا مشکلات را بیان کنند و برای حل آنها راهکار پیدا کنند؛ قطعا بیکاری، آلودگی هوا و مواردی از این دست راه‌حل دارد و تنها مسیر پیدا کردن آن نشست در اتاق فکرها و بررسی مشکلات است.

اکرمی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه باید پس از بررسی مشکلات اقدام عملی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با راه‌حل‌های موضعی چون تعطیل کردن مدارس مشکلاتی مثل آلودگی هوا حل نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۱ دی ۱۳۹۶
اشتغال بحث مهمی است باید بررسی بشه
آخرین اخبار