ورناصری:

75 درصد فضاهای آموزشی مکان مناسبی برای اسکان مردم هنگام زلزله هستند

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: ۷۵ درصد فضاهای آموزشی محل مناسبی برای اسکان مردم هستند که این آمار و ارقام بر اساس پایش‌های دقیق مهندسی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در نشست خبری مدیریت بحران که امروز در ساختمان فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: تنها منبع موثق درباره فضا‌های آموزشی ورزشی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران است.

 وی گفت:در روز های اخیر آمار‌های نادرستی از طریق شورای شهر و شهرداری و نهاد‌های دیگر ارائه شده است.

ورناصری با بیان اینکه تهران ۳۳۰۰ فضای آموزشی، ورزشی، پرورشی و دولتی دارد، ادامه داد: ۲۵ درصد از این فضا‌ها که با قدمت بالای ۴۰ سال هستند را نمی‌توان در شرایط بحران به عنوان مکان امن روی آن‌ها حساب کرد و از این رقم ۷۵ درصد می‌توانند محل مناسبی برای اسکان مردم باشد و این آمار و ارقام بر اساس پایش‌های دقیق مهندسی ارائه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران خاطر نشان کرد: مدارس تهران با آخرین آیین نامه زلزله ۲۸۰۰ ساخته  و یا مقاوم سازی شده اند و این ساختمان‌ها در برابر زلزله مقاوم هستند.

ساخت 40 درصد از مدارس در دهه 80و 90

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از مدارس در دهه ۸۰ و ۹۰ ساخته شده‌اند که این مدارس بطور کامل مقاوم در برابر زلزله هستند، گفت: سازه‌های مدارس جزء سازه‌های با اهمیت زیاد محسوب می‌شود و جای نگرانی ندارند. مدارسی که مقاوم سازی شده اند شاید به استحکام مدارس دهه ۸۰ و ۹۰ نباشند، اما در برابر زلزله مقاوم هستند.

مدیر کل  نوسازی مدارس استان تهران افزود: دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده در اسکان مردم می‌توانند مدارس را به عنوان گزینه‌های اسکان اضطراری مردم اعلام کنند.

ورناصری :25 درصد مدارس مقاوم سازی نشده اند

وی در ارتباط با ۲۵ درصد از مدارس که مقاوم سازی نشده‌اند، گفت: این مدارس بر اساس مقررات و مشخصات امکان مقاوم سازی ندارند.

ورناصری بیان کرد: اگر ۷۳۰ کیلومتر مربع معیار شهر تهران باشد، در هر کیلومتر مربع به صورت میانگین ۳ تا ۴ مدرسه ایمن داریم.

وی افزود: متولی ساخت و ساز مدارس، اداره نوسازی مدارس شهر تهران است و وظیفه بهره‌برداری از طریق آموزش و پرورش انجام می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران خاطر نشان کرد: صحبتی با اداره کل آموزش و پرورش شده تا در مواقع بحران مسئولان مدرسه منتظر دستور نمانند و در مدرسه را به سوی مردم باز کنند.

آرام:عمده مدارس غیر انتفاعی ناپایدار هستند

غلامحسین آرام معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران در ادامه گفت: ۱۲۰۰ مدرسه غیرانتفاعی در سطح شهر تهران داریم که عمدتاً ساختمان‌های ناپایدار هستند و نیاز به فکر اساسی در رابطه با این مدارس داریم،اگر زلزله در ساعتی از روز بیاید که بچه‌ها در مدارس باشند شرایط خوبی نخواهیم داشت.

وی خواستار تخریب و بازسازی ۲۵ درصد مدارس ناپایدار سطح تهران شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار