ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دسیسه‌های آشکار و پنهان عربستان علیه کشورمان

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عربستان به دنبال ناامن کردن ایران و از بین بردن اهداف جبهه مقاومت است.

حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه رسانه‌های غربی دچار یک اشتباه محاسباتی در خصوص گسترش دامنه اعتراضات مردمی در ایران شده بودند، گفت: برخی از کانال‌های ضد نظام جمهوری اسلامی ایران پس از اعتراض عده محدودی از مردم ایران به نشر اخبار نادرست اقدام کردند، اما رسانه‌های داخلی بلافاصله ضمن رد ادعا‌های واهی آنان، اخبار صحیح را منعکس کردند.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در این میان نقش بی‌بی‌سی فارسی بیش از کانال‌های دیگر خبری به چشم می‌خورد و این کانال تمام تلاش خود را به کار بست تا توجه اکثر مردم ایران را به این مسئله سوق دهد و آنان را نیز به خیابان بکشاند اما در این ماجرا با شکست مواجه شد.

ترقی تصریح کرد: رسانه‌ها و سران غربی همواره در صدد بودند تا ایران را به سمت بی‌ثباتی سوق دهند و در این راه از هیچ اقدامی دست نکشیدند و حکومت در این ماجرا به هیچ وجه اجازه سوء استفاده به رسانه‌های غربی نداد.

وی با اشاره به نقش پررنگ عربستان در اغتشاشات اخیر گفت: از ابتدای روی کار آمدن بن‌ سلمان به طور دائم دسیسه‌های آشکار و پنهان عربستان در کشورمان را شاهد هستیم به گونه‌ای که پیش از این ریاض با حمایت از گروهک تکفیری داعش در عراق و سوریه در صدد این بود تا ناامنی را به خاک ایران بکشاند و به نیابت از آمریکا با ایران مقابله کند و اهداف جبهه مقاومت را از بین ببرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان بیان کرد: پس از شکست عربستان در سوریه و عراق و نابودی دولت خود خوانده داعش، ریاض سرمایه‌های کلانی را در بخش‌های دیگری صرف کرد تا آرامش ایران را بر هم زند، اما تاکنون نتایج اقدامات سعودی‌ها علیه ایران، بر خلاف خواسته‌های آنان بوده است.

انتهای پیام/

نقش ریاض در اغتشاشات ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۵ دی ۱۳۹۶
انشالله نابودی السعود واسرائیل
آخرین اخبار