مقیمی:

نارضایتی مردمی نتیجه عملکرد بد ما است

استاندار تهران گفت: نارضایتی‌های مردمی نتیجه عملکرد بد ما است، چرا کاری که باید در دو یا سه روز انجام شود، 6 روز باید وقت گذاشت،که این نارضایتی‌ها پیش آید.

نارضایتی مردمی نتیجه عملکرد بد ما استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین مقیمی استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان تهران اظهار کرد: در بعضی از کشورهای دنیا گسل‌های زلزله فعال  وجود دارد اما با این وضعیت، مردم زندگی عادی خود را سپری می‌کنند و کشور ما هم به عنوان یک کشور زلزله خیز محسوب می‌شود و باید با زلزله زندگی کنیم و با این موضوع کنار بیاییم اگر چه زلزله اصلا با ما کنار نمی‌آید.

وی در ادامه افزود: ما باید خودمان را با زلزله همراه و هم جهت کنیم و ساختمان‌هایی را بسازیم که در مقابل زلزله ایمن باشد این در حالی است که زلزله با قدرت و بزرگی 8.2 ریشتر در کشور کره می‌آید و تعداد تلفات و کشته‌ها به اندازه تعداد انگشتان یک دست است اما در این سوی در بم 34 هزار تن در زلزله جان خود را از دست دادند و در زلزله کرمانشاه نیز بعد از این همه سال باز هم شاهد کشته‌شدن هموطنانمان بودیم.

مقیمی بیان کرد: از سال 83 تا 96 توجهی به ایمن‌سازی خانه‌های روستایی نشد، این در حالی است که باید سالانه 10 درصد از خانه‌های روستایی ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی می‌شد اما این اتفاق رخ نداد و اگر هم ایمن‌سازی خانه‌ها روستایی انجام شد خیلی محدود بود.

وی افزود:شاهد هستیم که در زلزله اخیر کرمان برخی از روستاهایی که ایمن‌سازی شده بود تخریب نشد اما در مقابل تلفات کرمانشاه به دلیل  ایمن‌سازی نشدن خانه‌ها افزایش یافته بود.

استاندار تهران با اشاره به اعتراصات اخیر در تهران بیان کرد: نارضایتی‌های مردمی نتیجه عملکرد بد ما است چرا کاری که باید در دو یا سه روز انجام شود، 6 روز باید وقت گذاشت، چرا کار مردم را با یک تلفن زدن راه نمی اندازیم که این نارضایتی‌ها پیش نیاید.

وی گفت: سیستم اداری را باید سالم‌سازی کنیم و مدیران در این زمینه نقش نظارت بر پرسنل تحت امر خود داشته باشند، ناکارآمدی در ادارات به خاطر مسائل کوچکی است که پیش می‌آید و اگر به این موضوع دقت شود در سلامت اداری مؤثر خواهد بود. گاهی در رسانه‌ها و مطبوعات اعلام می‌شود که در فلان سازمان یا اداره فساد وجود دارد و پرسنل رشوه دریافت می کنند که باید با این موضوع برخورد شود چرا که فساد در هر سازمانی باعث نابودی آن می‌شود.

مقیمی افزود: اعتراضات مردمی بعضا به خاطر بیکاری خود یا نزدیکانشان است چرا به مردم فکر نمی‌کنیم و خدمات نمی‌دهیم  و در مقابل فکر می‌کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم در صورتی که مانع یک کار بزرگ شده‌ایم، ما باید راه را برای سرمایه‌گذاری مردم باز کنیم باید حق حیات و کیفیت زندگی مردم و حق آزادی شهروندی را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار تهران یکی از دلایل نارضایتی‌های مردمی را رسانه‌ها دانست و گفت: چرا کارها و اقداماتی که برای مردم انجام می‌شود رسانه‌ها و مطبوعات اعلام نمی‌کنند مردم باید بدانند که دولت چه خدماتی را برای آنها در نظر گرفته است. رئیس جمهور در سفر به شهرستان های  استان تهران هزار و 900 میلیارد تومان اعتبارات تخصیص داده و پروژه‌های مهمی در دستور کار قرار گرفته است.

مقیمی در پایان گفت: کسانی که تحت پوشش کمیته امداد بودند تا سال‌های گذشته 45 هزار تومان به ازای هر نفر حقوق دریافت می‌کردند اما امروزه این عدد 143 هزار تومان برای هر نفر ارتقا یافته است که  اطلاع‌رسانی نشده، سوال ما این است که زمانی که 45 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند وضعیت معیشتی بدی داشتند یا الان که 143 هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می‌کنند و کاملا مشخص است که در گذشته وضعیت معیشتی بدی داشتند.

انتهای پیام /

صحبت های مهم استاندار تهران در  جلسه شورای اداری استان تهران مورخ 12 دی ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۳ دی ۱۳۹۶
انشالله مشکلات با بررسی رفع بشه
Germany
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۳ دی ۱۳۹۶
باید بررسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۴۶ ۱۳ دی ۱۳۹۶
وضع اقتصادی برخی مردم خصوصا در بعضی روستاها و حاشیه شهرها خیلی بده لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۳ دی ۱۳۹۶
لطفا مشکلات مردم را کلی بیان کنید ابران تنها تهران نبست
آخرین اخبار