درآمد و سرانه ما نسبت به میانگین کشوری پائین تر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: رسیدن به رشد اقتصادی 8.5 درصدی با استفاده از منابع و ظرفیت های موجود در استان کرمان امکان پذیر است.

درآمد و سرانه ما نسبت به میانگین کشوری پائین تر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در کارگروه اجتماعی و فرهنگی برنامه ششم توسعه استان کرمان گفت: بر اساس برآورد کمیته اقتصاد کلان برای رسیدن به اهداف رشد و توسعه به 24.5 هزار میلیارد منابع نیاز داریم که 87 درصد این منابع باید از سوی بخش های غیردولتی تامین شود.


وی اظهار کرد: برای جلب همکاری بخش خصوصی باید جهتگیری و سیاست گذاری کنیم تا منابع این بخش در اختیار توسعه استان قرار گیرد.


رودری ادامه داد: درآمد و سرانه ما نسبت به میانگین کشوری پائین تر است و این نشان دهنده آن است که افزایش سطح رفاه و معیشت در استان کرمان نیاز به برنامه ریزی های بیشتر و دقیق تری دارد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به تعریف برنامه اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه در حقیقت فرایندی آگاهانه برای انجام یکسری فعالیت های منظم و برنامه ریزی شده است که رسیدن به اهداف تعیین شده را تامین می کند و از این رو در برنامه ششم توسعه استان نیز به دنبال رسیدن به اهداف تعیین شده هستیم.


وی عنوان کرد: با تدوین برنامه توسعه استان، اولویت های اجرای کار در حوزه های مختلف تعیین می شود و توزیع اعتبارات ملی و استانی نیز بر همین اساس انجام خواهد شد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بر جدیت بیشتر و در اولویت قرار دادن کار تدوین برنامه ششم توسعه استان تاکید کرد و ادامه داد: باید در کنار برنامه ششم توسعه استان، سند بهره وری را نیز داشته باشیم زیرا در برخی کشورهای توسعه یافته بیش از 80 درصد تولیدات هر سال آن کشور از محل بهره وری انجام می شود.


وی تاکید کرد: مشکل اول ما در مسیر توسعه استان، موضوع منابع نیست زیرا ظرفیت های توسعه ای زیادی در این استان وجود دارد که با بهره وری و مدیریت منابع می توان به اهداف توسعه ای دست یافت.

 

 

انتهای پیام/س

 

 

دستیابی به رشد 8.5 درصدی در برنامه ششم توسعه امکان ‌پذیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار