دودهای آلوده در انتظار بیداری وجدان های خواب مانده نمی ماند

واحد صنعتی ذوب فلزات در سرخه آلودگی زیادی در محیط منتشر می کند که باعث آلودگی محیط زیست شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اکسیژن عنصری حیاتی برای ادامه زندگی انسان ها است. دودهای آلوده ای که در محیط پیچیده و صدای کارخانه ای که به گوش می رسد نشان دهنده آلودگی واحد صنعتی است.

از بحث اقتصادی این صنعت اگر بگذریم، در یک سال گذشته وضعیت هوای سرخه دستخوش تغییراتی شده و میزان آلودگی آن افزایش یافته است. هر چند اطلاعات دقیقی از میزان سهم کارخانه ذوب فلزات بر آلودگی هوای این شهر در دست نیست ولی سهم عمده‌ای از آن را شامل می‌شود.

یکی از کارگران کارخانه ذوب فلزات که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،گفت: یکی از عوامل آلودگی هوای سرخه نصب نکردن فیلترهای هوا در کارخانه ذوب فلزات است که به منظور صرفه جویی در مصرف برق و گاز، آلاینده‌ها را در هوا رها می‌کنند که باعث شده در برخی شب‌ها بوی دود ناشی از کارخانه ذوب فلزات در هوا به مشام برسد و باعث ایجاد ناراحتی برای ساکنین شهر شود.

جولان گازهای سمی کارخانه ذوب فلزات سرخه

نقش آلودگی هوا در سلامت انسان

گازهای سمی تولید شده ناشی از فعالیت کارخانه ذوب فلزات سرخه اثرات مخرب زیست محیطی بر روی انسان و هوای این شهر ایجاد می‌کند.

 به نظر می‌رسد برای مرتفع شدن مشکل آلودگی هوای سرخه باید یک عزم جدی در نهادهای نظارتی و اجرایی این شهرستان به وجود آید تا با تعامل و هماهنگی یکپارچه از آسیب‌های بیشتر در زمینه محیط زیست این شهرستان جلوگیری کنند. برگزاری دوره‌های آموزشی و علمی و ارتقای سطح دانش صنعتگران در زمینه حفظ محیط زیست و اهمیت رعایت استانداردهای زیست محیطی می‌تواند در کنار فرهنگ سازی شهروندان سرخه ای موثر باشد.
مصاحبه و گله و شکایت شهروندان از آلودگی هوا در این مکان و دودهای آلوده ای که این واحد صنعتی در هوا منتشر می کند موضوع را از مدیر کل محیط زیست استان سمنان جویا شدیم.

دامنگیر مدیرکل محیط زیست استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان با اشاره به اینکه کمتر از یکسال است که فعالیت این واحد صنعتی شروع شده است گفت: متاسفانه به دلیل استفاده نکردن از دستگاه های کنترل آلودگی هوا این مشکلات ایجاد شده است.

جولان گازهای سمی کارخانه ذوب فلزات سرخه

وی تاکید کرد: اخطار لازم به این واحد صنعتی داده شده و مورد پایش همکاران ما قرار گرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه بازدیدهای مشترکی توسط همکاران ما و دستگاه های مرتبط از محل فعالیت این واحد به عمل آمده است افزود: بر اساس جدول زمانبندی که تیرماه امسال این واحد صنعتی ارائه نموده قرار بوده ظرف مدت 5 ماه تمام دستگاه هایی که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد نصب کند.

جولان گازهای سمی کارخانه ذوب فلزات سرخه

 

تمام موجودات زنده برای پيدايش و حفظ بقای خود به سه دسته ترکيبات اصلی که عبارتند از آب، اکسیژن و مواد غذایی نیاز دارند.

آلودگی های ناشی از منابع طبیعی معمولا مشکلات جدی برای حیات جانوران و یا انسان ها ایجاد نمی‌کنند. این در حالی است که فعالیت های انسانی ایجاد چنان مشکلاتی از نظر آلودگی می‌نمایند که بیم آن می‌رود، بخش هایی از اتمسفر زمین تبدیل به محیطی مضر برای سلامت انسان ها گردد.


گزارش از سمانه قربانی

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.