یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید محصولی شده که امکان حضور مجازی در فضایی سه بعدی همراه با استشمام بوی آن منطقه را دارد.

ساخت ساختمان‌های سه‌بعدی همراه با فناوری‌های نوینبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخودار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش بنیانی‌ بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

 

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید پلتفرم‌ واقعیت ارزش افزوده شده است که می‌تواند نقشه‌های مختلف ساختمانی همچنین بازی‌های مختلف رایانه‌ای را به صورت سه‌بعدی در معرض دید عموم قرار دهد.

 مدیر این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این سامانه و محصول دانش بنیان اظهار کرد: برای آنکه نقشه یک ساختمان یا محل مورد نظر کاربران در دسترس آنها قرار گیرد، شرکت دانش بنیان ما اقدام به ساخت این پلتفرم‌ کرده است.

 بازی سه بعدی به کمک فناوری نوین

 وی ادامه داد: همراه با این پلتفرم‌ کاربران می‌توانند تلفن همراه خود را بر روی یک نقشه یا تصویر قرار دهند و سپس ساختمان ساخته شده به صورت سه‌بعدی بر روی تلفن همراه آنان نمایش داده می‌شود.

 مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص کارایی این پلتفرم‌ در بازی‌های رایانه‌ای و تلفن همراه گفت: همراه با این محصول دانش بنیان می‌توانید در هر کجایی که قرار دارید بازی کنید، برای مثال در بازی بسکتبال  اطلاعات ساده زمین و سبد بسکتبال را می‌توانید بر روی یک دیوار به صورت سه‌بعدی ببینید؛ گویی که به طور واقعی در حال بازی کردن ببینید.

 وی با اشاره به این موضوع که عینک سه‌بعدی واقعیت مجازی توسط این شرکت دانش بنیان طراحی شده است، گفت: هنگامی که یک فرد این عینک را بر روی چشمان خود قرار دهد می‌تواند خود را در آن محیط ببیند همچنین گاهی اوقات علاوه بر تصویر بوی آن محل هم احساس می‌شود، برای مثال در اربعین امسال حرم مطهر‌ امام حسین همراه با این عینک تصویر سازی شد.

 این مدیر دانش بنیان یادآور شد: علاوه بر آنکه از این پلتفرم‌ در شبیه سازی می‌توان استفاده کرد، در ساخت سه‌بعدی نیروگاه هم می‌توان از این سامانه استفاده کرد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار