در ۳ ماهه نخست بازگشایی مدارس

۹۰ درصد مدارس سیستان آموزش مقابله با هاری را دریافت کرده‌اند

کارشناس بیماری هاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: ۹۰ درصد مدارس سیستان در سه ماهه نخست بازگشایی مدارس آموزش مقابله با هاری را دریافت کرده‌اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روح الله دهمرده  کارشناس بیماری هاری معاونت بهداشتی زابل اظهار کرد: از ابتدای سال به دنبال افزایش موارد حیوان گزیدگی و موارد مثبت هاری در دام‌های اهلی و حیوانات وحشی، آموزش هاری در برنامه کاری معاونت بهداشتی، مرکز بهداشت و شبکه‌های بهداشتی درمانی قرار گرفت، با بازگشایی مدارس و نقش موثر و کلیدی دانش آموزان و معلمین در پیشگیری و کنترل بیماری هاری، آموزش هاری به صورت حضوری در مدارس برنامه ریزی شد.

دهمرده  بیان کرد: علاوه بر آموزش چهره به چهره دانش آموزان، بیش از ۵۰ هزار تراکت در چندین مرحله در مدارس توزیع شد.

وی افزود: تا پایان آذرماه و در ۳ ماهه نخست بازگشایی مدارس بیش از ۹۰% دانش آموزان و معلمین سطح سیستان آموزش هاری را دریافت نموده اند.

کارشناس بیماری هاری معاونت بهداشتی اظهار داشت: این طرح همچنان ادامه دارد و از طریق پایش میدانی و حضور در مدارس نحوه ارائه آموزش‌ها و میزان اطلاعات دانش آموزان توسط کارشناسان ستادی مرکز بهداشت، شبکه‌ها و ستاد معاونت بهداشتی سنجش می‌شود و در موارد نقص اطلاعات، آموزش مجدد در برنامه‌کاری همکاران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

آموزش بیماری هاری  د رمدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار