عبده‌تبریزی در جمع خبرنگاران:

واحدهای خالی از سکنه به راحتی فروش نمی‌رود/ بانک مسکن نگران کسری منابع است

مشاور تأمین مالی وزارت راه وشهرسازی گفت: بانک مسکن با افزایش سپرده‌گذاری‌ها نگران کسری بودجه خود شده است.

واحدهای خالی از سکنه به راحتی فروش نمی‌رود/ بانک مسکن نگران کسری منابع استبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین عبده‌تبریزی مشاور تأمین مالی وزارت راه‌وشهرسازی در جمع خبرنگان با بیان اینکه تقاضای محدودی برای مسکن گران قیمت وجود دارد،  اظهار کرد: واحدهای مسکونی خالی با سرعت تبدیل به فروش نمی‌شود و بازار ساختمان‌های مازاد به راحتی به فروش نمی‌رود. 

مشاور تأمین مالی وزارت راه‌وشهرسازی با بیان اینکه مسکن ارزان قیمت در بازار رشد کرده است، گفت: با پرداخت تسهیلات مسکن، بازار واحدهای مسکونی ارزان قیمت رشد کرده است.

وی با بیان اینکه تشخیص بانک مسکن و وزارت راه وشهرسازی درباره افزایش قدرت خرید مردم برای خانه‌دار شدن درست است ، گفت: مسکن ارزان قیمت امکان رشد دارد و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تقاضا برای سپرده‌گذاری گسترش یافته است.

عبده‌تبریزی تصریح کرد: آمارها نشان داده که میزان سپرده‌گذاری در بانک مسکن سه برابر سال گذشته بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بانک مسکن نگران کسری منابع خودش است، گفت: این نگرانی از شتاب زیاد سپرده‌گذاری مردم است، زیرا متقاضیان به امید دریافت تسهیلات این سپرده‌گذاری‌ها را انجام می‌دهند.

مشاور تأمین مالی وزارت راه‌وشهرسازی با بیان اینکه بانک مسکن برای رفع این نگرانی راهکار دارد، گفت: در صورتی که بانک مرکزی مطالبات بانک مسکن را در طولانی مدت دریافت کند بخشی از این نگرانی رفع می‌شود.

وی تأکید کرد: بانک مسکن در این وضعیت  از دولت و  بانک مرکزی کمکی نمی‌خواهد.

عبده تبریزی اظهار کرد: تنها تقاضای بانک مسکن این است که خط اعتباری که بانک مرکزی به آن داده و مربوط به برگشت پول‌های بانک مسکن است در مدت زمان طولانی تر دریافت شود.

بانک مسکن سالم‌ترین بانک است

مشاور تأمین مالی وزارت راه‌وشهرسازی درباره افزایش یافتن سرمایه بانک مسکن برای کاهش نرخ سود تسهیلات، گفت: بانک مسکن در بین بانک‌های کشور سالم‌ترین بانک فعلی است، زیرا تا به امروز وام‌های کوتاه و کوچک داده و نگرانی برای بازگشت سرمایه ندارد.

بهترین فرصت‌برای حمایت دولت از بانک مسکن

وی توضیح داد: فرصت خوبی است که بانک مسکن از سوی دولت و از طریق افزایش سرمایه حمایت شود.

عبده تبریزی توضیح داد: وزارت راه‌وشهرسازی حاضر است از منابع و املاک خودش برای افزایش، سرمایه بدهد، اما به شرطی که مسئولیت توسعه ای شدن را بانک مسکن بر عهده بگیرد.

وی تصریح کرد: بانک مسکن باید مسئولیت‌های اجتماعی آن را بپذیرد و بانک مرکزی بانک مسکن را به عنوان بانک توسعه‌ای و نه تجاری در نظر بگیرد.

وی افزود: میزان حبس سرمایه حدود 120 میلیارد دلار است و این عدد همانطور مانده است و می‌تواند به تدریج این واحدهای مسکونی به واحدهای اداری به فروش برسد.

دولت باید حباب منفی را خالی کند

مشاور تأمین مالی وزارت راه‌وشهرسازی با بیان اینکه تشخیص بازار این است که نرخ ارز امکان افزایش دارد، گفت: در صورتی که تشخیص دولت آن باشد که نرخ ارز در حال افزایش است بایدکمک کند که ارز تبدیل به وسیله پس انداز از سوی مردم نشود.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت باید با خالی کردن حباب منفی از پس انداز شدن ارز جلوگیری کند.

عبده تبریزی درباره وضعیت بازار ارز گفت: تشخیص بازار این است که ارز نسبت به سایر مجموعه ها زیر قیمت است به طوری که سهام تحت تأثیر ارز از جمله پتروشیمی ، فلزات و خودرو بیشترین افزایش را داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار