روحانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح برگزاری همزمان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری هنوز تایید نشده است

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابی افغانستان گفت: نهادهای دخیل در برگزاری انتخابات ارده ای برای تجمیع انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در سال 2019 ندارند.

طرح برگزاری همزمان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری مورد تایید نیست«علیرضا روحانی»، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابی افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نهادهای دخیل در برگزاری انتخابات ارده ای برای تجمیع انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در سال 2019 ندارند.

وی در خصوص برخی گمانه زنی ها در خصوص برگزاری همزمان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در سال 2019 میلادی اظهار داشت: به عنوان یک احتمال و گمانه این موضوع مطرح بوده است که شاید انتخابات های ریاست جمهوری و پارلمانی تجمیع شود و به صورت همزمان برگزار گردد اما تا این لحظه این موضوع تایید نشده است.

روحانی افزود: حکومت نه تنها بر این موضوع اصرار ندارد بلکه این طرح را رد می کند؛ کمیسیون های انتخاباتی نیز هیچ کدام تصمیمی برای برگزاری همزمان انتخابات های پارلمانی و ریاست جمهوری ندارند.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابی افغانستان تاکید کرد: احزاب سیاسی که طرفدار برگزاری انتخابات هستند و همینطور جریانات سیاسی دخیل در برگزاری انتخابات هیچ کدام بر این موضوع پافشاری ندارند و این طرح را تایید نمی کنند.

وی عنوان کرد: اراده رسمی نهادهای دخیل در برگزاری انتخابات این است که انتخابات های پارلمانی و ریاست جمهوری هر کدام در جای خودش برگزار شود و سیاست اعلامی و رسمی کمیسیون های انتخاباتی نیز مبتنی بر همین موضوع است.

علیرضا روحانی بیان داشت: تلاش می شود انتخابات پارلمانی در تاریخ مقرر آن، یعنی شانزدهم سرطان/ تیر سال آینده برگزار گردد.

گفتنی است که اخیرا برخی گمانه زنی ها در خصوص تجمیع و برگزاری همزمان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در سال 2019 میلادی منتشر شده بود.

انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار