هزار زوج فارسی متقاضی فرزندخواندگی/واگذاری سرپرستی ۵۰ نوزاد و کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند

هزار زوج در استان فارس خواستار دریافت فرزند هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معصومه فروتن معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با اشاره به اینکه هزار زوج در استان فارس خواستار دریافت فرزند هستند، گفت: سرپرستی ۵۰ نوزاد و کودک امسال از سوی بهزیستی به خانواده‌های متقاضی فرزند در فارس سپرده شده است.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد این فرزندان پسر و ۳۰ درصد دختر هستند که با ورود به خانواده جدید، جشن آغاز زندگی با پدر و مادر برای آن‌ها گرفته شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با بیان اینکه ۱۲۰ نوزاد و کودک صفر تا سه ساله در شیرخوارگاه بهزیستی فارس زندگی می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر یک هزار زوج در استان برای فرزندخواندگی اقدام کرده اند، اما بسیاری از آنها به دلیل بد سرپرست بودن، شرایط واگذاری را ندارند.

این مسئول بهزیستی فارس اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰ کودک معلول در شیرخوارگاه فارس زندگی می‌کنند که برخی دچار معلولیت جسمی و ذهنی و تعدادی نیز دچار معلولیت‌های بسیار اندک از جمله کم شنوایی هستند که آنها هم باید خانواده دار شوند.

فروتن تصریح کرد: بر اساس فرهنگسازی‌ها با تقاضای ۳ زوج، سرپرستی ۳ کودک معلول که در شیرخوارگاه بهزیستی استان به سر می‌بردند نیز به خانواده‌های جدید سپرده شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس ادامه داد: با توجه به این که بیشتر خانواده‌ها به گفته خودشان به خاطر رضای خدا اقدام به دریافت فرزند خوانده می‌کنند، انتظار می‌رود که نسبت به پذیرفتن سرپرستی کودکان معلول هم بیش از این رغبت نشان دهند چرا که آن‌ها هم حق زندگی با پدر و مادر و یک شرایط طبیعی را دارند.

وی گفت: متقاضیان پس از تشکیل پرونده، حداقل یک سال در انتظار نگه داشته می‌شوند تا مانند ۹ ماه بارداری فرصتی برای آمادگی مادر و پدر شدن آن‌ها از نظر روانی فراهم شود.

فروتن افزود: از سوی کمیسیون مربوطه، رای فرزند خواندگی در مورد کودکان دارای شرایط برای زوج‌هایی که شرایط بهتری داشته باشند صادر می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس بیان کرد: زن و شوهر‌هایی که ۵ سال از ازدواج آن‌ها گذشته، اما هنوز بچه دار نشده اند، در صورت ارائه مدارک پزشکی و دارا بودن شرایط مطلوب خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی در لیست انتظار برای دریافت فرزند از بهزیستی گذاشته می‌شوند.

انتهای پیام/ن

یک هزار زوج فارسی تقاضای فرزندخواندگی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه مرادی
۲۳:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام من واس اینکه بخوام فرزند خونده بگیرم باید چیکار کنم شرایطش چیه
Iran (Islamic Republic of)
زیبا
۱۴:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام من خانومی هستم که یازده ساله ازدواج کردم ولی به لطف و امر الهی نتونستم صاحب فرزندی بشم. با شوهرم تصمیم گرفتیم یه بچه شیرخوار به فرزندی قبول کنیم.از نظر مالی الهی شکر تو این اوضاع بد اقتصادی دستمون به دهنمون میرسه و میتونیم از یه بچه نگهداری کنیم .برای سرپرستی و فرزند خواندگی چه شرایطی وجود داره.چه مدت طول میکشه تا بهمون ی بچه شیرخوار بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۶ دی ۱۳۹۶
ممنون از خانم معصومه فروتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۶ دی ۱۳۹۶
ما که رفتیم واسه فرزند دختر بهمون ندادند ممنون از لطفتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
چرا
Germany
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۶ دی ۱۳۹۶
علت را درمان کنید
مردم ما به انواع بیماری ناشناخته جدید مبتلا شده اند و حتی داروهای آن نیز از آلمان و فرانسه وارد میشود

چرا قرص ویزان خارجی است؟
چرا این قرص مشابه داخلی ندارد؟

داروسازان ما کجایند؟ فکری به حال این ملت بکنند
غذاهای تراریخته را از سبد غذایی مردم کشور حذف کنید
سموم دفع آفات نباتی را کم کنید
بذرهای دستکاری ژنتیکی و بذرهای جدید را در مزارع و شالیزارها نکارید
دزمورد عوازض اسپری های خوشبوکننده هشدار دهید
آخرین اخبار