خدمت رسانی تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کودکان معلول

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: تا پایان سال 97 تمامی مراکز کانون جهت خدمت رسانی به کودکان معلول آماده می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هادی یوسف زاده مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی ، با بیان این‌که یکی از سیاست های کانون، تبدیل مراکز کانون پرورش و فکری به مراکز فراگیر است، گفت: با تبدیل این مراکز، کودکان معلول می‌توانند در کنار کودکان سالم فعالیت های هنری و فرهنگی انجام دهند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که برنامه های اوقات فراغت کانون پرورشی و فکری کودکان فقط محدود به فصل تابستان نیست و در طول سال برنامه های متنوع در مراکز آن برگزار می‌شود، افزود: این اداره کل در سطح استان دارای ۳۴ پایگاه بوده که ۱۱ پایگاه آن در تبریز مستقر است که امسال حدود 14 هزار نفر از استان در کلاس های تابستانی کانون شرکت کرده بودند.

وی با بیان این‌که طبق سیاست نظام آموزش و پرورش یونسکو، در بحث فراگیر کودکان سالم باید در کنار کودکان کم توان حرکتی، ذهنی و رفتاری آموزش و تحصیل کسب کنند و باید مدارس استثنایی جمع آوری شود، تاکید کرد: در طول سال برخی از کودکان استثنایی جهت آموزش و انجام فعالیت های هنری و فرهنگی همراه با خانواده های خود به مراکز کانون مراجعه می‌کنند که امیدوارم با افزایش تعداد مراکز فراگیر برای کودکان معلول، این استقبال افزایش یابد.

یوسف زاده با بیان این‌که در حال حاضر هفت هزار و 300 نفر معلول در استان وجود دارد، گفت: بیش از 500 نفر در مراکز کانون پرورش و فکری کودکان پذیرش شده است و در حال حاضر سه مرکز در استان دایر بوده که مرکز شماره ی یک آن در تبریز باغ گلستان و مرکز دوم مجتمع فرهنگی در چها راه لاله تبریز و مرکز سوم در شهرستان هشترود مستقر هستند.

وی ادامه داد: این مراکز از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری جهت خدمت رسانی متناسب با توانایی افراد معلول بوده و در این مراکز افراد نابینا و ناشنوا دارای مربیان مخصوص و از دستگاه و کتابخانه های بریل استفاده می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر برای افراد معلول قطع نخاعی و جسمی و حرکتی که کم توان هستند، امکان خدمات رسانی نداریم چرا که طبق برنامه ریزی و استانداردسازی، فراهم کردن سخت افزار و نرم افزار مناسب برای کودکان معلول مستلزم هزینه است که به محض تامین اعتبار تمامی مراکز جهت خدمت رسانی برای این افراد تجهیز می‌شوند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با بیان این‌که کانون پرورشی و فکری جهت تامین و فراهم کردن اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان امتیاز 850 را در بین دستگاه های اجرایی استان را کسب کرده است، عنوان کرد: برنامه های متنوع جهت پر کردن اوقات فراغت کودکان در مراکز و حتی در خانه‌ها نیز برای افراد ارائه می شود که این برنامه ها همواره با استقبال گسترده ی خانواده ها مواجه بوده است.

 

انتهای پیام/ش

وجود هفت هزار و 300 نفر معلول در استان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار