ایجاد بیش از 4 هزار و 300 شغل توسط کمیته امداد استان کرمان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: چهار هزار و ۳۳۹ شغل بااعتبار ۶۴ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان توسط کمیته امداد استان کرمان در ۹ ماهه امسال ایجادشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان؛ اشتغال و توانمندسازی مددجویان را یکی از اولویت‌های اصلی کمیته امداد دانست و گفت: چهار هزار و ۳۳۹ شغل بااعتبار ۶۴ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان توسط کمیته امداد استان کرمان در ۹ ماهه امسال ایجادشده است.

وی افزود: از این تعداد شغل‌های ایجادشده سه هزار و ۲۵ شغل بااعتبار ۵۰ میلیارد و ۷۷۴ میلیون تومان از محل منابع قرض الحسنه بانکی و ۸۷۲ شغل بااعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان از محل منابع قرض الحسنه کمیته امداد برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر این استان ایجادشده است.

خواجه از رشد ۱۱۰ درصدی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در ۹ ماهه امسال نسبت به سال ۹۵ خبرداد و اظهار داشت: کمیته امداد با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان به دنبال فراهم کردن زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و حفظ عزت‌نفس و کرامت خانوارهای تحت حمایت است.

وی در ادامه از اشتغال به کار ۴۲۲ نفر از مددجویان تحت حمایت و فرزندان آن‌ها از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: برای اشتغال این تعداد از مددجویان و فرزندان آن‌ها ۵۱ میلیون تومان توسط کمیته امداد استان کرمان هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان از راه‌اندازی سامانه توانمندسازی (ستاک) توسط کمیته امداد این استان خبر داد و افزود: این سامانه به‌منظور چابک سازی در ارائه خدمات و پیگیری روزانه جذب منابع و تسهیلات به‌خصوص منابع بانکی در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به فرزندان مددجویان تحت حمایت استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: سه هزار و ۵۹۵ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان در ۹ ماهه امسال آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.

خواجه بیان داشت: دو هزار و ۷۹۶ نفر از متقاضیان اشتغال و مجریان طرح‌های خودکفایی کمیته امداد استان کرمان نیز به‌منظور ثبات و پایدارسازی طرح‌ها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

انتهای پیام/ی

راه‌اندازی سامانه توانمندسازی (ستاک) کمیته امداد کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار