بشیر نظری مطرح کرد؛

عمارت مستوفی ‌الممالک در آستانه تخریب/ قول 10 ساله اداره پست برای مرمت

عضو شورای شهر تهران گفت: از اداره پست انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر به وضعیت عمارت در حال تخریب مستوفی الممالک رسیدگی کند.

تذکر عضو شورای شهر به شرکت پست برای مرمت عمارت مستوفی الممالکلزوم رسیدگی به وضعیت عمارت‌ مستوفی ‌الممالک‌به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌ بشیر نظری‌ عضو شورای شهر تهران در سی و ششمین جلسه پنجمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به سبک و سیاق‌ خاص معماری عمارت مستوفی‌ الممالک‌ گفت: این عمارت که در اواخر سلطنت‌ ناصرالدین‌ شاه قاجار بنا شده متعلق‌ به میرزا‌ حسن ‌خان مستوفی ‌الممالک یکی از رجال دوره قاجار است که اکنون آسیب‌های جدی وارد شده به این عمارت بقای آن را تهدید می‌کند.

 عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این خانه در سال 56 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد، اظهار کرد: اما همچنان درب‌های این خانه تاریخی که در تملک‌ اداره پست است به روی مردم بسته است.

 وی با بیان اینکه این خانه از 10 سال پیش به مرمت احتیاج دارد،بیان کرد: آن زمان شرکت پست مرمت بنا را قبول کرد و طرح مرمت آن را برای تأیید به اداره کل میراث‌ فرهنگی استان تهران فرستاد.

 نظری با ابراز تأسف از اینکه این عمارت همچنان روند تخریب را طی می‌کند و رها شده است، گفت: از شرکت پست انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی به وضعیت این عمارت رسیدگی کند تا شاهد باز شدن درب‌های آن به روی مردم باشیم.

 انتهای پیام/

درخواست عضو شورای شهر از شرکت پست برای رسیدگی به وضعیت عمارت مستوفی الممالک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار