منصوری خبر داد

آغاز ثبت‌نام متقاضیان وام اشتغال روستایی از فردا/ اختصاص اعتبار 20 هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح اشتغال فراگیر

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ثبت نام متقاضیان وام اشتغال روستایی در سامانه کارا خبر داد.

آغاز ثبت‌نام متقاضیان وام اشتغال روستایی از فردا/اختصاص اعتبار 20  هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح اشتغال فراگیربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی منصوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی، اظهار کرد: با رعایت چارچوبی که مدنظر ما است و اضافه کردن مباحث توسعه اشتغال روستایی به وام روستایی، موضوع پرداخت وام و ثبت نام رسمی از طریق سامانه کارا نهایی شده تا سرمایه گذاران و کارآفرینان بتوانند در این سامانه ثبت نام و طرح های خود را معرفی کنند.

وی گفت: این سامانه از روز دوشنبه هجدهم دی ماه فعال است و متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی می‌توانند به نشانی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR مراجعه و مراحل ثبت نام خود را برای بهره‌مندی از این تسهیلات دنبال کنند.

منصوری همچنین از پیش بینی ایجاد ۹۵۱ هزار فرصت شغلی در جریان اجرای طرح اشتغال فراگیر خبر داد و تصریح کرد: از این میزان ۶۵۰ هزار شغل در رشته‌های پر اشتغال است و در مشوق‌های بیمه‌ای نیز به دنبال ایجاد تمایل بیشتر برای اشتغال هستیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح اشتغال فراگیر اختصاص داده است.

منصوری با اشاره به اجرای طرح کارورزی، افزود: طرح کارورزی دانش آموختگان از تیرماه امسال آغاز شده و معتقدیم که اجرای آن خلاء انطباق میان تحصیلات دانش آموختگان با نیاز بازار کار را در کوتاه مدت حل می‌کند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان و افرادی که دوره کارورزی را بگذارنند مهارت لازم برای ورود به بازار کار را به دست می‌آورند، ‌از پرداخت یک سوم رقم دستمزد به عنوان کمک هزینه کارورزی خبرداد و گفت: کارورزان در طول دوره کارورزی که چهار تا شش ماه است، ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

به گفته منصوری، ۷۵ تا ۸۰ درصد کسانی که دوره کارورزی را طی کرده باشند در همان بنگاه و واحدی که آموزش دیده‌اند، مشغول کار می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بلاتکلیف
۲۱:۳۴ ۱۹ دی ۱۳۹۶
در دولت گذشته حداقل چندتا شغل ابرومند برای فازغ التحصیلای دانشگاهی ایجاد شد درسته تحصیلکرده زیاد شده ولی ایا شغلم به اندازه گذشته؟؟!! یعنی فارغ التحصیلای برتر دانشگاهام باید بیکار باشن
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۲۱:۳۱ ۱۹ دی ۱۳۹۶
باید تعداد شغل های کمتری ولی با کیفیت خوب ایجاد کنید نباید جلوی شغل های خوب و بدرد بخور را گرفت
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۲۹ ۱۹ دی ۱۳۹۶
اینکه اصلا باز نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۱۱ ۱۸ دی ۱۳۹۶
سایت بسته.!کدوم پس سایت از روز دوشنبه باز میشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۳۸ ۱۸ دی ۱۳۹۶
بسته هست ک.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۳۱ ۱۸ دی ۱۳۹۶
بجای وام دادن زمین های کشاورزی روستایان رو مجهز کنید به سیستم قطره ای و آبرسانی کنید زمین هاشونه... توسط جهاد این کار رو انجام و بانظارت... بعد هزینه اش هر چقد شد ماهیانه بصورت اقساط ازش بگیرید و در پایان مصحولاتشون رو هم بخرید... .وام رو بگیرند روستاییه یا میدش جای ماشین ، یا جای ساخت و ساز منزل، خوشبینانه میاند شهر زندگی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۷ دی ۱۳۹۶
اینکه نوشته تسهیلات اشتغال روستایی؟؟؟
ما فارغ التحصیلان مدارج کارشناسی ارشد و دکترا که روستایی نیستیم و ساکن شهرهای بزرگ هستیم کجا تسهیلات بگیریم؟؟

کارآموزی فقط به درد فوق دیپلم ها میخوره که بروند تکنیسین و نصاب بشوند،
برای مهندسان و ارشد و دکترا باید در مراکز پژوهشی تولیدی صنعتی ایجاد اشتغال شود
Iran (Islamic Republic of)
رجایی
۲۱:۰۱ ۱۷ دی ۱۳۹۶
تا کی مهلت ثبت نامش هست؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۳۰ ۱۷ دی ۱۳۹۶
بجنبید زودتر تا تمام نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۷ دی ۱۳۹۶
بازپرداختش چقدره
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۷ دی ۱۳۹۶
خیلی خوبه
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۷ دی ۱۳۹۶
به بهره های بالای وام های بانکی رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۸:۳۰ ۱۷ دی ۱۳۹۶
آره همین اولش سایت بسته اس
آخرین اخبار