معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

37درصد جمعیت کشور در بافت های فرسوده زندگی میکنند

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: 37درصد جمعیت کشور در بافت های فرسوده و ناکارآمد زندگی میکنند و این اهمیت رعایت الزامات فنی برای کاهش آسیب پذیری در برابر زلزله را بیش از پیش نشان میدهد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، تقی کهوریان در دهمین جلسه شورای فنی استان اظهارداشت: ایران کشوری زلزله خیز بوده و زلزله های اخیر هشداری جدی است تا با جدی گرفتن الزامات  و آئین نامه ها و نظارت جدی برمراحل ساخت وساز با کاهش میزان خطرپذیری اماکن از افزایش تلفات جانی و مالی جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه براساس مطالعات انجام شده ۳۷ درصد جمعیت کشور دربافت های فرسوده و ناکارآمد میانی شهرها و حاشیه ها زندگی می کنند افزود :این مناطق ۲۲ درصد وسعت شهرها را به خود اختصاص داده اند که باید در ستادهای بازآفرینی موضوع مقاوم سازی این مناطق بطور جدی در دستور کار قرارگیرد.

 

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه شورای فنی در خصوص تدوین الزامات فنی و نظارت بر اجرا در طرح های عمرانی مسئولیت جدی دارد اظهارداشت:رعایت الزامات فنی، اجرای درست مراحل ساخت و کنترل و ارزیابی آن و استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد در پروژه های عمرانی ضروری است.

انتهای پیام/ع

لزوم رعایت الزامات فنی برای کاهش آسیب پذیری در برابر زلزله

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.