۳۱ هزار نفر در سنندج بیکار هستند

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: ۳۴ درصد از بیکاران استان کردستان در شهر سنندج سکونت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ،مسعود سالمی‌بوکانی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج که در سالن جلسات فرماندادی این شهر برگزار شد، با اشاره به آمار بیکاری در استان اظهار داشت: براساس سرشماری‌های انجام شده ۹۲ هزار نفر کردستانی بیکار بوده و نرخ بیکاری استان ۱۶.۳ دهم درصد است.

وی جمعیت شهرستان سنندج را در سال گذشته ۵۰۱ هزار نفر عنوان کرد و گفت: بیشترین نرخ بیکاری در استان مربوط به شهرستان مریوان با ۲۸.۶ دهم درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کردستان با اشاره به وجود ۹۲ هزار بیکار در استان تصریح کرد: ۳۴ درصد از بیکاران استان کردستان، یعنی حدود ۳۱ هزار نفر در شهر سنندج سکونت دارند.

وی نرخ بیکاری در شهر سنندج را ۱۸.۸ دهم درصد و در روستا‌ها را ۱۲.۲ دهم درصد بیان کرد و ادامه داد: نرخ بیکاری شهرستان سنندج ۱۷.۶ دهم درصد بوده که نسبت به نرخ بیکاری سال گذشته که ۱۷.۷ دهم درصد بود تغییر چندانی نداشته، اما نسبت به متوسط نرخ بیکاری استان یعنی ۱۶.۳ دهم درصد، بیشتر است.

سالمی نرخ بیکاری در شهر را ۱.۵ برابر نرخ بیکاری در روستا‌ها اعلام کرد و افزود: از ۳۱ هزار نفر جمعیت بیکار شهر سنندج ۸۷ درصد بیکاران در نقاط شهر و ۱۳ درصد در روستا‌ها سکونت دارند.

۹۶ درصد بیکاران سنندجی باسواد هستند

وی اظهار کرد: نرخ بیکاری زنان بسیار بیشتر از مردان و ۲.۵ برابر آن بوده به طوریکه نرخ بیکاری زنان ۳۰.۸ دهم درصد و نرخ بیکاری مردان ۱۴.۹ دهم درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کردستان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در رنج سنی ۱۵ تا ۲۹ سال دو برابر متوسط نرخ بیکاری شهر سنندج است، متأسفانه ۹۶ درصد بیکاران باسواد بوده و تنها ۴ درصد آن‌ها بی‌سواد هستند

سالمی عنوان کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال دارای تحصیلات عالی با نرخ بیکاری ۴۶.۹ به تعداد یکهزار و ۹۰۳ نفر از اولویت‌های ما به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.