مدیر کل شیلات؛

رونق پرورش ماهی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) گفت: پرورش ماهیان گرمابی و سردابی در شمال و مرکز استان رونق چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سیستانی مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان در کارگروه شیلات شمال استان افزود: با بهره گیری از تفاوت‌های دمایی در فصول سرد و گرم سال که امکان پرورش ماهی سردآبی را در نیمه دوم سال در ناحیه مرکزی و شمالی استان شامل شهرستان‌های خاش، زاهدان، زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز فراهم می‌نماید، در سال جاری نیز پرورش این گونه ارزشمند، سریع الرشد و بازار پسند در سطح استخر‌های پرورش استان در حال انجام است.

سیستانی بیان کرد: با بهره گیری از تداوم فعالیت سیستم مداربسته تودک شهرستان خاش بعنوان منبع عمده تامین کننده بچه ماهی سردآبی مورد نیاز، تا کنون ذخیره سازی بچه ماهی قزل آلا در بین بیش از ۵۰ بهره بردار انجام شده است که همچنان نیز ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای سیستم‌های مکانیزه به خصوص تجهیز استخر‌ها به هواده شاهد افزایش قابل ملاحظه تولید در واحد سطح قزل آلا در سطح استان باشیم که می‌تواند زمینه رونق قابل ملاحظه پرورش ماهی سردآبی را در سال‌های آینده فراهم کند.

 وی همچنین گفت: با آغاز دوره پرورش ماهی قزل آلا تا کنون حدود ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل در ۱۵ باب استخر بتونی پرورش ماهی شهرستان زهک رها سازی شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار